آفتاب

جهانگیری: همه کشورها باید به عراق و سوریه برای خروج از بحران کمک کنند

جهانگیری: همه کشورها باید به عراق و سوریه برای خروج از بحران کمک کنند

ایرنا نوشت:

معاون اول رییس جمهوری داعش را توطئه ای برای خدشه دار کردن چهره اسلام و ترویج خشونت و افراط گرایی در منطقه دانست و گفت: همه کشورها باید برای خروج از این بحران به عراق و سوریه کمک کنند.

اسحاق جهانگیری امروز (چهارشنبه) در مراسم امضای تفاهم نامه ساخت صحن عقیله بنی هاشم در جمع تولیت و مسوولان عتبه حسینی و شماری از مسوولان عراقی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم و دولت عراق است و امیدواریم دولت و مردم عراق با پشتوانه مرجعیت این بحران را به خوبی پشت سر بگذارند و در راه توسعه کشورشان گام بردارند.

او همچنین روابط دو ملت ایران و عراق را تاریخی و ریشه دار توصیف کرد و گفت: ملت ایران علاقه خاصی به آستان مقدس امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) دارند.

معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: دولت جمهوری اسلامی ایران نیز معتقد است می توان اقدامات بسیاری برای توسعه روابط دو کشور انجام داد و در این سفر تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شد.

در این مراسم؛ شیخ مهدی کربلایی تولید آستان عتبه حسینی نیز بر ضرورت تقویت و توسعه روابط عراق با ایران تاکید کرد.

در ادامه این مراسم رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز با ارائه گزارشی از مراحل ساخت صحن عقیله بنی هاشم گفت: این مجموعه در منطقه ای احداث خواهد شد که نبرد شهدای کربلا رخ داده است. با ساخت این مجموعه تسهیلات مناسبی برای زائران به ویژه در مناسبت های مهم مذهبی فراهم می شود.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه سفر خود به عراق شامگاه سه شنبه برای زیارت حرمین مطهر امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس(ع) وارد کربلای معلی شد.

او صبح امروز نیز در مراسم غبارروبی ضریح اباعبدالله حسین (ع) شرکت کرد و پس از آن برای زیارت نخستین پیشوای شیعیان و دیدار با مراجع عظام تقلید عازم نجف شد.

 

45231

 

کد N732786

وبگردی