آفتاب
آیت‌الله سبحانی:

عمل به سفارشات ائمه اطهار(ع)بسیاری از مشکلات جامعه را حل می‌کند

عمل به سفارشات ائمه اطهار(ع)بسیاری از مشکلات جامعه را حل می‌کند

آیت‎الله سبحانی گفت: عمل به سفارشات ائمه اطهار(ع)بسیاری از مشکلات جامعه را حل می‌کند.

آیت‎الله سبحانی گفت: عمل به سفارشات ائمه اطهار(ع)بسیاری از مشکلات جامعه را حل می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در درس اصول خود در مسجد اعظم با اشاره به اهمیت پرداختن به روایات معصومین(ع) گفت: سفارشات حضرات معصومین(ع) کلید راه ما در زندگی است.

وی افزود: باید در کنار قرآن به این سفارشات و نصایح الهی ائمه اطهار(ع) گوش فرا داد و همه آنها را چراغ راه زندگی قرارداد.

این مرجع تقلید بیان کرد: یکی از این مسایل، متخلق شدن به اخلاق‎الله است؛ تمام اخلاق نیکوی انسان ریشه در اخلاقی دارد که منتسب به خداوند است و این اصول اخلاقی در سیره معصومین(ع) نیز کاملا متجلی است.

وی گفت: یکی از این اخلاق الله، بازگو کردن محاسن دیگران و مخفی کردن عیوب مردم است؛ در حقیقت این صفات از بارزترین صفات الهی انسان است که می‎تواند انسان را به بالاترین درجات کرامت انسانی برساند.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: همه ما باید در زندگی خود مراقب باشیم که به این خصلت بسیار مهم فردی و اجتماعی توجه داشته باشیم زیرا رعایت همین یک اصل نیز می‏‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند.

وی گفت: در رابطه اجتماعی با افراد باید سعی شود تا همیشه نقاط قوت دیگران را بگوییم و از نیش و کنایه‎ها و تمسخر و عیب‌جویی دیگران پرهیز کنیم زیرا اگر عیب مردم را بگوییم و محاسن آنها را بیان نکنیم این امر در جامعه شکاف ایجاد خواهد کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امام راحل در زندگانی خویش در خصوص همین عیب‌گویی دیگران دو موضع داشت؛ موضع دوران جوانی ایشان آن بود که هر وقت کسی در مجلس علیه کسی غیبتی می‎کرد به شدت با او برخورد می‎کرد و اجازه غیبت را به او نمی‎داد.

وی گفت: شیوه دوم ایشان در بعدها آن بود که ایشان سعی می‎کردند که در مجلسی که کسی غیبت کسی را آغاز می‎کرد سریعا از وی یا دیگران سوالات مفید می‎پرسیدند و یک بحث علمی که هیچ ربطی به صحبت شاخص غیبت کننده نداشت را می‎پرسیدند تا این غیبت ادامه پیدا نکند.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: این نگاه و شیوه جامعه را پاکیزه می‎کند و باعث می‎شود روح محبت در جامعه ساری و جاری شود و باعث می‎شود که دیگر شاهد نباشیم که مردم به جای کمک به هم دست هم را رها کنند.

انتهای پیام

کد N732743

وبگردی