آفتاب

دیدار امیر قطر با پادشاه عربستان در ریاض/دوحه: هیچ اختلافی با قاهره نداریم

دیدار امیر قطر با پادشاه عربستان در ریاض/دوحه: هیچ اختلافی با قاهره نداریم

امیر قطر در سفر خود به عربستان با پادشاه این کشور در ریاض دیدار و با وی در خصوص آخرین تحولات منطقه به ویژه اوضاع یمن و همچنین پرونده آشتی مصر و قطر بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در سفر به عربستان با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور در ریاض دیدار و با وی در خصوص روابط دو جانبه و راه‌های تقویت این روابط بحث و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه اوضاع یمن و تاثیر اوضاع این کشور بر امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه و افزایش اقدامات برای مقابله با داعش بحث و تبادل نظر کردند.

امیر قطر و پادشاه عربستان در خصوص یکپارچه سازی مواضع خود در خصوص پرونده‌های داغ منطقه و همچنین پرونده آشتی مصر و قطر گفت‌وگو کردند.

امیر قطر در حاشیه دیدار خود با سلمان بن عبدالعزیز، درگذشت ملک عبدالله، پادشاه پیشین را به وی تسلیت گفت.

طی دو روز گذشته صباح الاحمد الصباح، امیر کویت و محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات نیز در سفر خود به عربستان با سلمان بن عبدالعزیز دیدار وگفت‌وکو کرده بودند.

در همین راستا خالد بن محمد العطیه، وزیر خارجه قطر در سخنانی تصریح کرد: هیچ اختلافی میان دوحه و قاهره وجود ندارد که نیازی به حل آن وجود داشته باشد و ما همواره خواهان خیر برای مصر و مردم این کشور هستیم.

وی روابط قطر با عربستان را تاریخی و استوار خواند و بر لزوم فعالیت مشترک کشورهای حوزه خلیج فارس برای مقابله با تنش‌ها در منطقه و گروه‌های تروریستی تاکید کرد.

وزیر خارجه قطر گفت: از این طریق می‌توانیم با مشکلات مقابله کنیم.

پیشتر به دنبال ایجاد اختلافات میان دوحه با کشورهای حوزه خلیج فارس، عربستان، امارات و بحرین سفرای خود را از دوحه فراخواندند. این کشورها قطر را به عدم پایبندی به توافقنامه کشورهای حوزه خلیج فارس متهم کرده بودند.

اما پس از آن با میانجیگری کویت اختلافات میان این کشورها حل شد و مصر و قطر نیز توافقنامه آشتی را امضا کردند. مصر قطر را به حمایت از اخوان المسلمین متهم کرده بود.

انتهای پیام

کد N732681

وبگردی