آفتاب
سخنگوی وزارت کشور مطرح کرد

اعلام دو تاریخ پیشنهادی برای برگزاری انتخابات مجلس به شورای نگهبان

اعلام دو تاریخ پیشنهادی برای برگزاری انتخابات مجلس به شورای نگهبان

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اقدامات تروریستی باندی که اخیرا در سیستان و بلوچستان کشف شده‌اند، گفت: اعضای این باند اعتراف کردند که از سال 86 تاکنون حدود 100 نفر را ترور کردند و بنا داشتند در 4 شهر کشور نیز بمب‌گذاری کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسینعلی امیری صبح امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه این گروه تروریستی با همکاری نیروی انتظامی، سپاه و وزارت اطلاعات کشف شد، اظهار کرد: از این گروه مقادیر زیادی از مواد انفجاری، بمب آماده انفجار، نارنجک و اسلحه کشف شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر وزیر کشور تاجیکستان به کشورمان، گفت: در این سفر یک موافقتنامه همکاری، امنیتی و انتظامی بین دو کشور نهایی می‌شود و ما بنا داریم تا زمینه‌های همکاری بیشتر دو کشور را بررسی کنیم.

امیری با اشاره به پدیده ریزگردها در استان‌های جنوبی و غربی کشورمان، گفت: وزیر کشور، مهندس نجار را مأمور کرد تا همه امکانات کشور را برای حل این مشکل بکار گیرد. سازمان مدیریت بحران کشور فقط می‌تواند از بحران‌ها گزارش تهیه کرده و این سازمان بودجه مستقلی ندارد. همه ما نگران وضعیت مردم این استان‌ها هستیم و امیدواریم بتوانیم با اقدامات انجام شده این پدیده را کنترل کنیم. البته پدیده ریزگردها منشأ داخلی و خارجی دارد و ما به همکاری با سایر کشورها هم نیازمندیم. در این بین نباید از این پدیده استفاده سیاسی شود. مردم بدانند مسئولان همتی جدی دارند که این مسأله را حل کنند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس در سال آتی گفت: وزارت کشور تاریخ 7 و 14 اسفند سال 94 را برای برگزاری انتخابات مجلس به شورای نگهبان پیشنهاد داده که باید در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گیرد.

امیری تصریح کرد: تاکنون تاریخ قطعی انتخابات مجلس در سال 94 مشخص نشده است.

ادامه دارد

کد N732648

وبگردی