آفتاب

کنفرانس کاخ سفید نشست امروز اتحادیه عرب را کنسل کرد/نفوذ داعشی‌ها به یمن ادامه دارد

کنفرانس کاخ سفید نشست امروز اتحادیه عرب را کنسل کرد/نفوذ داعشی‌ها به یمن ادامه دارد

معاون دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که نشست فوق‌العاده وزرای خارجه عرب با محوریت یمن امروز (چهارشنبه) برگزار نمی‌شود. در حالی که شورای اتحادیه عرب نشست مشورتی‌ خود را در سطح نمایندگان دائم برگزار می‌کند. یک روزنامه یمنی نیز گزارش داد که نیروهای داعش همچنان از طریق دریا و از استان‌های جنوبی به یمن وارد می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، احمد بن حلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب تصریح کرد: تصمیم بر آن شده است نشست فوق‌العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب که قرار بود امروز (چهارشنبه) با محوریت اوضاع یمن برگزار شود، به تعویق بیفتد.

وی تصریح کرد: این تصمیم به این دلیل اتخاذ شد که وزرای خارجه عرب در نشست واشنگتن درخصوص مبارزه با افراط‌گرایی شرکت خواهند کرد که از امروز تا 20 فوریه جاری برگزار می‌شود و زمان برگزاری نشست وزرای خارجه عرب با محوریت یمن در آینده تعیین خواهد شد.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی یمنی اعلام کرد که افراد مسلح که سوار بر موتورسیکلتی بودند به سمت مراد العمودی، معاون مدیر تحقیقات جنایی در المکلا مرکز استان حضرموت آتش گشودند که بر اثر این حمله وی و یکی از همراهانش کشته شدند.

در همین حال روزنامه الیمن الیوم گزارش داد که تروریست‌های داعش همچنان از طریق دریا از استان‌های جنوبی به یمن می‌روند.

این روزنامه به نقل از منابع در نیروهای گارد ساحلی یمن گزارش داد که دو قایق دیده شدند که حدود 40 تن از اعضای داعش سوار بر آن بودند و در منطقه راس الکلب پیاده شدند و از طریق زمینی به مکانی ناشناس انتقال داده شدند.

همزمان یک منبع امنیتی در مصاحبه با روزنامه الیمن الیوم اعلام کرد که شرکت هواپیمایی ترکیه در گذشته نیروهای داعش را به عدن انتقال می‌داد اما پس از اینکه این مساله فاش شد و مقامات امنیتی بررسی‌هایی را در مورد افرادی که از طریق خطوط هوایی ترکیه به عدن می‌آمدند، به عمل آوردند، این شرکت در تنگنا قرار گرفت و تروریست‌های داعش مجبور شدند تا از طریق دریا به یمن بروند.

این روزنامه گزارش داد که ظرف ماه‌های اخیر گروه‌هایی از تروریست‌های داعش که در عملیاتی در سوریه و عراق شرکت کرده بودند از طریق سواحل استان‌های حضرموت، ابین و المهره در جنوب کشور وارد یمن شده‌اند.

گروه تروریستی داعش از بازگشت تعدادی از نیروهای خود به یمن برای مقابله با جنبش مردمی انصارالله خبر داده است.

از سوی دیگر، شبکه اسکای نیوز عربی در خبری فوری اعلام کرد، جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل به یمن مصرانه از گروه الوحدوی الناصری خواسته تا پای میز مذاکره بازگردند.

وی مدعی شد که بیانیه قانون اساسی حوثی‌ها مرجع و اساس مذاکرات نیست.

انتهای پیام

کد N732645

وبگردی