آفتاب

کشته شدن 4 نیروی گارد ملی تونس در یک حمله تروریستی

کشته شدن 4 نیروی گارد ملی تونس در یک حمله تروریستی

در جریان حمله شب گذشته یک گروه مسلح به نیروهای گارد ملی تونس در نزدیکی مرز با الجزایر، چهار تن از نیروهای این گارد کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، وزارت کشور تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی حمله تروریستی که در شهر بولعابه در استان القصرین در نزدیکی مرز با الجزایر اتفاق افتاد، چهار تن از نیروهای گارد ملی تونس کشته شدند.

شهر بولعابه در نزدیکی کوه الشعانبی قرار دارد. این کوه که در مرز تونس با الجزایر واقع شده، یکی از بزرگترین پایگاه‌های این گروه مسلح تونس به شمار می‌رود.

این گروه تروریستی وابسته به القاعده است که نیروهای امنیتی و ارتش تونس از سال 2012 آنها را تحت پیگرد قرار داده‌اند و با وجود حملات هوایی و زمینی علیه این گروه تروریستی، نیروهای ارتش تونس هنوز نتوانسته‌اند این گروه تروریستی را منهدم کنند.

در ژوئن سال 2014 میلادی، گروه تروریستی القاعده در کشورهای مغرب اسلامی برای اولین بار اعلام کرد که این گروه تروریستی که در کوه شعانبی هستند وابسته به آن است.

بنا بر گزارش‌ها، هدف این گروه تروریستی برپایی دولت اسلامی در شمال آفریقا و تونس است که تاکنون برای اجرای نقشه‌های خود ده‌ها تن از نیروهای امنیتی تونس را کشته است.

انتهای پیام

کد N732574

وبگردی