آفتاب
معاون سازمان حمایت در گفت‌وگو با ایسنا:

تخفیف کارخانه‌ها صرفا برای مصرف‌کننده نهایی است

تخفیف کارخانه‌ها صرفا برای مصرف‌کننده نهایی است

در حالیکه برخی کارخانه‌ها، محصولات خود را با تخفیف‌های 50 درصدی در اختیار عمده‌فروشان قرار می‌دهند، مصرف‌کنندگان از این تخفیف‌ها بی‌نصیب می‌مانند که معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که اگر متوجه شویم تخفیف کالاها از طریق بنکدار برای مشتری اجرا نشده با واحد متخلف برخورد می‌کنیم.

مجتبی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: کارخانه‌ها باید درصد تخفیف را روی قیمت‌های خود اعمال کنند تا مشتری بداند این تخفیف از طریق کارخانه بوده و زمینه هر گونه سوء‌استفاده‌ای را برای واسط که بنکدار یا عمده فروش است، ببندد.

وی اظهار کرد: تخفیفی که توسط کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی اعمال می‌شود صرفا برای مشتری و مصرف‌کننده نهایی است، به همین دلیل به دنبال این هستیم که مصرف کننده نهایی از تخفیف‌هایی که توسط واحد‌های تولیدی روی کالاهایی مثل دستمال کاغذی یا تن ماهی اعمال می شود، بهره مند شوند.

فراهانی در عین حال بیان کرد: بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه ها کنترل و پایش لازم را در این زمینه انجام می دهند و با بررسی هایی دقیقی که روی فاکتورها صورت می‌گیرد با بنکداران یا عمده فروشان متخلف و سودجو برخورد خواهد شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: مواد غذایی که در واحدهای صنفی خرده فروشی، عمده فروشی و بنکداری وجود دارد مورد رصد و پایش سازمان است و کارشناسانی در زمینه شناسایی تخلفات مرتبط با نصب برچسب قیمت جدید یا تاریخ مصرف جعلی روی بعضی کالاها آموزش‌های لازم را دیده اند و کار بازرسی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

کد N732562

وبگردی