آفتاب
همزمان با تهدید بوکوحرام،

38 تن در حملات انتحاری نیجریه کشته شدند

38 تن در حملات انتحاری نیجریه کشته شدند

همزمان با تهدید رهبر گروه شبه‌نظامی بوکوحرام نسبت به ایجاد اختلال در انتخابات چند هفته آتی نیجریه، دو حمله انتحاری در شمال شرق این کشور جان دست‌کم 38 تن را گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه شبه‌نظامی بوکوحرام در حال حاضر نیز باعث ایجاد تاخیر در این انتخابات شده‌ که ابتدا برای 14 فوریه سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده بود و مقامات ابراز امیدواری کرده‌اند که یک حمله نظامی منطقه‌ای بتواند این درگیری‌های خونین را پیش از روز انتخابات که برای 28 مارس سال‌جاری میلادی تعیین شده، فرو نشاند.

در استان بورنو نیجریه سه مهاجم سوار بر یک سه چرخه حدود ساعت 13 به وقت محلی خود را در ایست بازرسی روستای «پامارکومی» نزدیک شهر «بیو» منفجر کردند.

یکی از منابع در بیمارستان مرکزی بیو گفت: این حمله انتحاری جان 36 تن را گرفته و 20 تن دیگر را زخمی کرده است.

وی افزود: اکثر قربانیان کودکان دست‌فروش و گدایان بودند که معمولاً در این پست بازرسی حضور دارند.

حدود چهار ساعت بعد نیز یک عامل انتحاری خودش را در داخل رستوران «الامیر» واقع در «پوتیسکوم» مرکز اقتصادی استان «یوبه» منفجر کرد.

یکی از ماموران پلیس و یکی از پرستارهای بیمارستان مرکزی پوتیسکوم گفتند: مدیر و یکی از آشپزهای این رستوران کشته در حالی که 13 کارمند و مشتری دیگر این رستوران به طور جدی زخمی شدند.

در همین حال ارتش جمهوری چاد گفت، نیروهایش درگیر مبارزات شدیدی با شبه‌نظامی بوکوحرام در نزدیکی شهر «دیکوا» واقع در 90 کیلومتری «میدوگوری» شده‌اند.

یکی از منابع ارتش جمهوری چاد گفت: در این درگیری‌ها دو سرباز چادی و چندین شبه‌نظامی کشته شدند.

اما با وجود ادعای موفقیت‌آمیز بودن عملیات مشترک صورت گرفته در ماه جاری میلادی، موج اخیر حملات بوکوحرام بر چالشی که نیجریه و کشورهای همسایه‌اش همچون کامرون، جمهوری چاد و نیجر با آن مواجه هستند، تاکید دارد.

ابوبکر شکائو، رهبر بوکوحرام در یک فیلم ویدیویی جدید گفت: مادامی که ما زنده هستیم نمی‌گذاریم این انتخابات برگزار شود.

محمدو ایسوفو، رئیس‌جمهوری نیجر پیش از انتشار تهدید رهبر بوکوحرام متعهد شد، کشورش منجی پایان کار این شبه‌نظامیان خواهد بود که اقدامات خشونت‌آمیز شش سال گذشته آنها جان بیش از 13 هزار تن را گرفته است.

وی در جمع معترضان شبه‌نظامیان بوکوحرام گفت: نیجر قتل‌گاه بوکوحرام خواهد بود.

انتهای پیام

کد N732547

وبگردی