آفتاب
ابراهیمی‌ترکمان در دیدار رهبر مسلمانان نیجریه:

فرهنگ اهل بیت(ع) موجب پویایی اسلام حقیقی شده است

فرهنگ اهل بیت(ع) موجب پویایی اسلام حقیقی شده است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این‌که «سم مهلک دنیای اسلام، اختلاف و تفرقه است» گفت: فرهنگ اهل بیت(ع) موجب پویایی اسلام حقیقی شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ ابراهیم زاکزاکی، رهبر مسلمانان نیجریه، ضمن ابراز تأسف از شهادت سه تن از فرزندان شیخ ابراهیم زاکزاکی در راهپیمایی روز قدس امسال، گفت: در جریان از دست دادن سه فرزندتان، بسیار متأثر شدم، امّا واکنش شما به گونه‌ای بود که می‌توان این عمل را مصداقی از پیروی خالصانه از پروردگار جهانیان و اهل بیت(ع) عنوان کرد.

وی واکنش شیخ ابراهیم زاکزاکی در پی از دست دادن فرزندانش را از مصادیق بارز و واضح حرکت در مسیر مکتب اهل بیت(ع) برشمرد و اظهار کرد: دفاع از حق مظلومان و یاری رساندن به مستضعفان عملی است که همواره جنابعالی نسبت به آن تأکید دارید و به طور قطع، منجر به پویایی و ایجاد انگیزه میان مسلمانان این کشور شده است.

ابراهیمی‌ترکمان گفت: آزمایش انسان‌های راستین یک سنت الهی است که شیخ ابراهیم زاکزاکی در جریان از دست دادن فرزندانش، با صبر و خویشتن‌داری و تاسی به مکتب اهل بیت(ع) در این مسیر سربلند بیرون آمده است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در روایات آمده که بلا خود سبب تکامل انسان می‌شود و اگر انسان نسبت به آن صبر پیشه کند، خداوند پاداش بسیاری به او خواهد داد؛ به این دلیل که پس از نازل شدن بلا، خداوند دریچه‌ای به روی انسان می‌گشاید که می‌تواند انسان را به حقایق اصلی نزدیک کند.

رهبر مسلمانان نیجریه نیز در این دیدار با اشاره به پیوستن افراد زیادی به نهضت اسلامی در نیجریه، گفت: به هنگام از دست دادن فرزندانم، افراد زیادی به نهضت اسلامی پیوستند که این رویداد بزرگ نشانگر بهره‌گیری از تعالیم اهل بیت(ع) در میان مسلمانان نیجریه است.

وی ادامه داد: طرح دشمنان اسلام بر این است که مکتب اهل بیت(ع) در نیجریه رشد و گسترش نیابد، امّا غافل از آن هستند که من سه فرزند خود را تقدیم این راه نورانی و مبارزه در راه خدا و مقابله با استکبار و استعمار کرده‌ام.

شیخ ابراهیم زاکزاکی به بهره‌گیری مسلمانان از نیروی اندیشه در مبارزه با استکبار، اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام در همه حال از خشونت استفاده کرده‌اند، امّا مسلمانان با توکل به خدا و استفاده از نیروی اندیشه و تفکر در مسیر اهل بیت(ع) ثابت قدم بوده‌اند.

وی ادامه داد: توسعه فرهنگ غیر دینی یکی از طرح‌هایی است که هم‌اکنون در نیجریه درحال اجرا است، لذا درصدد آن هستیم با رویکرد فرهنگی و هنری در ترویج اسلام بر این طرح غلبه کنیم.

وی تأکید کرد: امروز، بیش از پیش نیازمند راهکارهای مدون در مسیر معرفی اسلام حقیقی در جامعه نیجریه هستیم تا شاهد افزایش روزافزون مسلمانان همراه با نمایش مکتب اهل بیت(ع) در میان آنان باشیم.

انتهای پیام

کد N732418

وبگردی