آفتاب
رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل خبرداد؛

برگزاری طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در 18 امامزاده و بقعه متبرکه آمل

برگزاری طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در 18 امامزاده و بقعه متبرکه آمل

همایش رهروان یاس نبوی و مراسم سوگواره یاس نبوی با اجرای برنامه های سخنرانی و مداحی صورت می گیرد.

 نخستین نشست هماهنگی طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی شهرستان آمل با حضور رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل و کارشناسان این اداره برگزار شد.

به گزارش ایلنا از آمل،حجت الاسلام رسول علیخانی، افزود: طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در 18 امامزاده و بقعه متبرکه شهرستان آمل برگزار می شود.

وی با بیان این که خیمه های معرفت در 6 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص شهرستان آمل برپا می شود، گفت: این خیمه ها در امامزاده ابراهیم(ع)، امام زاده عبدالله(ع)، امام زاده قاسم(ع) چاکسر، بقعه ناصرالحق، ابوالفضلی اوجی آباد و ابوالفضلی تکیه اسک دایر خواهد بود.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، تصریح کرد: خیمه های معرفت شامل غرفه های عفاف و حجاب، پرسمان دینی، مشاوره، همه واقف باشیم، کودکان، پاسخ به مسائل شرعی و نمایشگاه است.

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که آماده سازی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برای پذیرایی از مسافران نوروزی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: سفره هفت سین فاطمی با القاب حضرت صدیقه طاهره(س) در امام زادگان مجری طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی قرار می گیرد.

وی از برگزاری مراسم تحویل سال نو در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص شهرستان آمل خبرداد و تصریح کرد: اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی از قبیل برنامه های عبادی و ادعیه، قرائت دعای لحظه تحویل سال نو و صلوات خاصه حضرت زهرا(س) در این مراسم صورت می گیرد.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان این که حضور روحانی و اقامه نمازجماعت در کلیه امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح صورت می گیرد، گفت: در طول این ایام مسابقات مختلف فرهنگی و مذهبی برگزار می شود.

حجت الاسلام علیخانی از فعال نمودن شبکه خدام افتخاری در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان آمل خبرداد و تصریح کرد: تلاش است تا خدمات رفاهی و اسکان زائرین به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.

وی، ادامه داد: ایستگاه های صلواتی در طول این طرح در امامزادگان و بقاع متبرکه که در مسیر تردد زائران قرار دارد دایر می شود.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان این که تلاش است تا برنامه های سوگواره یاس نبوی نیز به نحوی ارزنده برگزار شود، گفت: همایش رهروان یاس نبوی و مراسم سوگواره یاس نبوی با اجرای برنامه های سخنرانی و مداحی صورت می گیرد.

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به این که سلسله نشست هایی همزمان با اجرای سوگواره یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود، بیان داشت: این برنامه ها با محوریت بیان فضایل حضرت زهرا(س)، ولایت مداری در سیره حضرت زهرا(س)، سیره عملی حضرات معصومین(ع) و ترویج فرهنگ وقف صورت می گیرد.

وی در پایان، تصریح کرد: برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در طول اجرای طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان آمل برگزار می شود.

کد N732332

وبگردی