آفتاب
اخبار یمن/

تعویق نشست ویژه اتحادیه عرب/روسیه ارسال سلاح به یمن را تکذیب کرد

تعویق نشست ویژه اتحادیه عرب/روسیه ارسال سلاح به یمن را تکذیب کرد

تعویق نشست ویژه اتحادیه عرب و تکذیب اخبار برخی رسانه ها یمنی درباره ورود محموله تسلیحات روسی به بندر الحدیده یمن از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیاالیوم، احمد بن حلی معاون دبیر کل اتحادیه عرب از تعویق نشست ویژه وزیران خارجه عضو این اتحادیه برای بررسی اوضاع یمن که قرار بود فردا چهارشنبه برگزار شود خبر داد.

وی افزود: علت تعویق این نشست مشارکت وزیران خارجه عربی در نشست واشنگتن درباره مبارزه با تروریسم در تاریخ 18 تا20 فوریه جاری است و موعد برگزاری نشست متعاقبا اعلام خواهد شد.

از سوی دیگر سفارت روسیه در یمن اخبار برخی رسانه ها درباره ورود محموله سلاح به بندر الحدیده برای یکی از طرفهای سیاسی در یمن را تکذیب کرد.

در بیانیه این سفارتخانه آمده است: همکاری نظامی میان روسیه و یمن بر اساس توافقنامه امضا شده میان دو کشور دوست و از طریق کانالهای رسمی است.

سفارت روسیه از رسانه های یمنی خواست که در پوشش اخبار نهایت حرفه گری را به کار گیرند و از ترویج گمانه زنی ها مغرضانه خودداری کنند.

همزمان منابع یمنی اعلام کردند: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی موفق به ورود به الزاهر در البیضاء پس از درگیری با القاعده شده اند.

در شیخ عثمان در عدن نیز افراد مسلح با هجوم به مدرسه ای یک دانش آموز را کشتند.

کد N732125

وبگردی