آفتاب
آملی لاریجانی در دیدار قضات و کارکنان دادگستری لرستان:

گفتن از پرونده رحیمی٬ مثنوی ۷۰ من است

گفتن از پرونده رحیمی٬ مثنوی ۷۰ من است

در این چندسال قوه قضاییه افرادی را به دادگاه فرا خوانده که مخیله هیچکس نمی‌رسید اینکه معاون اول رییس جمهور اظهار و محکوم شود برای کسی تصور نبود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه پرونده معاون اول رییس جمهور دولت گذشته در سال ۸۸ از سوی من اجرا شد٬ گفت: اینکه گفته می‌شود این پرونده سیاسی است٬ نادرست است و اگر قرار باشد در این رابطه سخن می‌گویم داستان مثنوی ۷۰ من است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان لرستان بر قاطعیت قضات دربرخورد با جرایم خشن، قاچاق مواد مخدر و فساد اقتصادی تاکید کرد و گفت: یکی از وظایف مهم دستگاه قضایی ایجاد امنیت روحی و روانی برای مردم است که همچون نفس کشیدن از ضروریات زندگی است وقتی ناامنی وجود داشته باشد٬ آسایش نیز نخواهد بود به طور مثال اگر فرد میلیارد‌ها ثروت داشته اما ناامنی وجود داشته باشد٬ نمی‌تواند از ثروت خود استفاده و آرامش کشف کند.

رییس قوه قضاییه بر استقلال قضات و شجاعت آنها بر رسیدگی پرونده‌های قضایی تاکید کرد و گفت: امیدوارم در این استان نیز با مفسدان اقتصادی با قاطعیت برخورد شود و اجازه ندهید افرادی که گمان کنند که با رسیدن به مسند می‌توانند به بیت‌المال دست اندازی کنند.

وی تصریح کرد: در این چندسال قوه قضاییه افرادی را به دادگاه فرا خوانده که مخیله هیچکس نمی‌رسید اینکه معاون اول رییس جمهور اظهار و محکوم شود برای کسی تصور نبود.

آیت الله لاریجانی با بیان اینکه پرونده معاون اول رییس جمهور دولت گذشته در سال ۸۸ از سوی من اجرا شد گفت اینکه گفته می‌شود این پرونده سیاسی است نادرست است و اگر قرار باشد در این رابطه سخن می‌گویم داستان مثنوی ۷۰ من است. اگر لازم باشد دیگران خواهند گفت این پرونده چگونه آغاز شد و اصلا ربطی به یک میلیارد ندارد٬ بلکه به اختلاس در بیمه ایران باز می‌گردد.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه هیچگاه رای را به قضات تحمیل نمی‌کنم٬ ادامه داد: در رابطه با پرونده معاون اول رییس جمهور سابق عناوین مجرمانه در قرار مجرمیت و کیفرخواست بیشتر بود. در دادگاه کیفری استان نیز این فرد به مجازات بیشتری محکوم شد٬ منتهی قضات شریف دیوان عالی در بررسی‌های خود تشخیص دادند که مجازات کمتر است و من هم به نظر قضات احترام گذاشتم چرا که بنای دخالت در امور قضات را ندارم.

آملی لاریجانی گفت: از قضات خواستم ضمن اینکه قاطع عمل می‌کنند٬ شان و اقتدار خود را حفظ کنند و از قدرتی که به قضات داده شده٬ خلاف قانون عمل نکنند.

 

کد N732054

وبگردی