آفتاب

نظر رئیس قوه قضائیه در مورد پرونده محمدرضا رحیمی: این پرونده سیاسی نیست

نظر رئیس قوه قضائیه در مورد پرونده محمدرضا رحیمی: این پرونده سیاسی نیست

رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه پرونده محمدرضا رحیمی از سال 88 مطرح شده، گفت: اینکه گفته شود این پرونده سیاسی بوده سخن نادرستی است.

به گزارش ایسنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی طی سخنانی در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان لرستان ضمن تاکید بر قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با جرایم خشن گفت: یکی از وظایف مهم ما ایجاد امنیت است و اگر فضا ناامن باشد آسایش هم وجود ندارد، ولو اینکه فردی میلیاردها ثروت داشته باشد.

وی ادامه داد: ما رکن اساسی این قضیه را در پیگیری‌های قضایی می‌دانیم و هرچند که نیروهای نظامی در این امر دخیل هستند، اما در نهایت قاطعیت دستگاه قضایی است که این مساله را پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی افرادی را به دادگاه فراخوانده که برای هیچ کس قابل تصور نبوده اند، گفت: اینکه معاون اول رییس جمهور محکوم شود و به زندان برود برای کسی قابل تصور نبود و البته ما در این زمینه هیچ نگاه سیاسی نداشتیم.

آملی لاریجانی با بیان اینکه پرونده این شخص در سال 88 از سوی من ارجاع شد، گفت:‌ اینکه گفته شود این پرونده سیاسی است سخن نادرستی است. اگر من بخواهم در اینجا درباره این پرونده سخن بگویم باید یک مثنوی هفتاد من بگویم که مصلحت نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: محکومیت رحیمی ربطی به یک میلیاردی که گفته شده، ندارد.

 

23503

کد N732048

وبگردی