آفتاب
باهنر در پاسخ به نادران:

در پاسخ تذکرات و اخطارها، هیات رییسه به نظر خود عمل می‌کند

در پاسخ تذکرات و اخطارها، هیات رییسه به نظر خود عمل می‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس از روند بررسی اخطار خود توسط رئیس مجلس انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، الیاس نادران در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس با استناد به ماده 25 آیین نامه داخلی مجلس گفت: طبق این ماده رئیس مجلس و سایر اعضای هیئت رئیسه در خصوص وظایف محوله در برابر مجلس مسئولیت مشترک دارند، یعنی آنچه در مورد اداره کردن مجلس اتفاق می‌افتد برای همه اعضای هیئت رئیسه مسئولیتی مشترک است.

وی با اشاره به بند "ک" و "ل" تبصره 5 لایحه بودجه که امروز در مجلس مورد بحث قرار گرفته بود تصریح کرد: تشخیص شخصی آقای رئیس مجلس این است که با برنامه پنجم مغایرت ندارد که من با شما آقای باهنر و دبیران هیئت رئیسه صحبت کردم و تصریح کردید که مغایرت دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: من استدعا می کنم این موضوع را در هیئت رئیسه مورد بحث قرار دهید. ده‌ها میلیارد تومان پولی که ما از آن حفاظت کردیم که صندوق بدون ضابطه آن را به جایی ندهد و هدر ندهد، مورد خطر قرار می گیرد و اگر هیئت رئیسه با اکثریت به تصمیم برسد که مغایر برنامه است و دو سوم رای می خواهد برای رای گیری به صحن بیاورید.

به گزارش ایسنا، باهنر که ریاست جلسه علنی عصر را برعهده داشت گفت : ما که به عنوان خدمتگزار پشت این تریبون می نشینیم و مسئولیت داریم قاعدتا وقتی اخطار و تذکری داده می‌شود به نظر خودمان عمل می کنیم و در آن زمان نمی‌توانیم مشورتی با سایر نمایندگان داشته باشیم.

وی افزود: ما مکلف هستیم طبق قانون و شرع در آن لحظه به هر تصمیمی که رسیدیم عمل کرده و نظر کارشناسی خود را ارائه دهیم و فقط زمانی که رئیس جلسه اخطار را وارد بداند طبق آیین نامه مکلف است از مجلس سوال کند، در غیر این صورت در تذکرات آیین نامه ای و اخطارهای قانون اساسی رئیس جلسه به نظر خود عمل می‌کند.

باهنر همچنین گفت: ان شاء الله ما در این موضوع نیز در هیئت رئیسه بحث می کنیم اما در مجموع این نیست که رئیس مجلس و نواب مکلف باشند به نظر جمعی عمل کنند.

انتهای پیام

کد N732024

وبگردی