آفتاب
با حضور شریعتمداری؛

نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان در کابل افتتاح شد

نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان در کابل افتتاح شد

دومین نمایشگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان روز سه‌شنبه با استقبال گسترده شرکت‌های ایرانی و افغانستانی و با حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در کابل افتتاح شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ،نمایشگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان طی همکاری رایزنی بازرگانی ایران و اتاق تجارت و صنایع افغانستان در هتل اورانوس کابل برپا شده و تا اول اسفند ماه 93 دایر است.

محصولات شرکت‌های فعال در حوزه صنایع و مواد غذایی، ماشین‌آلات و مصالح ساختمانی، انرژی، عمران و راه‌سازی، خدمات فنی و مهندسی، تجهیزات مخابراتی، تجهیزات معدنی و ماشین‌آلات استخراج، تجهیزات دامپروری، دامداری و مرغداری، کشاورزی، شیشه، مصنوعات و پلاستیک، الیاف و منسوجات در دومین نمایشگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان عرضه شده است.

دیگر شرکت‌هایی که محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند در زمینه‌های مواد اولیه و ماشین‌آلات نساجی و پوشاک، پوست و چرم، تجهیزات و ماشین‌آلات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات آرایشی و بهداشتی، شوینده‌ها و پاک‌کننده‌ها، صنایع دستی و فرش، موکت و کفپوش و دکوراسیون، مبلمان و مصنوعات چوبی، لوازم خانگی، خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و تجهیزات بسته‌بندی فرآوری و سردخانه‌ای فعال هستند.

اولین نمایشگاه تخصصی مشترک ایران و افغانستان آذر ماه سال جاری در زمینه‌های موادغذایی، کشاوری و دام طیور در هرات افغانستان برگزار شد که حدود 30 شرکت بزرگ ایرانی و چندین شرکت افغانستانی در آن شرکت کردند.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری صبح سه‌شنبه در رأس هیاتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد دولت افغانستان و افتتاح نمایشگاه تخصصی مشترک ایران و افغانستان وارد کابل شد.

معاون اجرایی رییس جمهوری در بدو ورود به کابل مورد استقبال سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان و «محمدرضا بهرامی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان قرار گرفت.

توسعه روابط دو جانبه، هماهنگ‌سازی سیاست‌های بین دو دولت و همچنین رایزنی و گفت‌وگو پیرامون مسائل منطقه‌ای از جمله اهداف سفر معاون رئیس جمهوری به افغانستان است.

جمهوری اسلامی ایران و افغانستان با حدود یک هزار کیلومتر مرز مشترک دارای روابط دوستانه دیرینه و زمینه‌های مناسب همکاری بوده و مقامات دو کشور همواره بر لزوم ارتقای سطح این روابط و همکاری‌ها تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N731968

وبگردی