آفتاب

لزوم بکارگیری تکنولوژی نوین در صنایع تبدیلی کشاورزی

لزوم بکارگیری تکنولوژی نوین در صنایع تبدیلی کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: باید از تکنولوژی نوین صنایع تبدیلی برای رونق بخشیدن به کشاورزی و ایجاد امید و توسعه در این بخش بهره ببریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، نیازآذری در همایش دو روزه شانزدهمین همایش ملی برنج کشور که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد، از حضور پرشور و شعور مردم در 22 بهمن تقدیر کرد و گفت: امروز به اینجا آمدیم و می خواهیم شرایطی را آماده کنیم که نیازمندی‌های کشور را از سرمایه ملی فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یک نظریه نوین و علمی است، افزود: در سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، جهادگران عرصه تولید باید راهکار اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز مجلس، دولت و به ویژه استانداری های مازندران و گیلان باید با تفکر جهادی در تامین یک اصل استراتژیک و محصول استراتژیک همت کنند.

وی افزود: مجلس در سال جاری یک هزار و 500 میلیارد تومان بودجه برای بخش کشاورزی مصوب کرد که 500 میلیارد تومان آن در بخش نوسازی و تجهیز است.

نیازآذری با اشاره به اینکه کشاورزان مازندران خرده مالکان هستند، اظهار کرد: همه دست اندر کاران و فرمانداران و دهیاران می‌توانند ما را در این مسیر کمک کنند تا فضای لازم برای توسعه و رونق بخش کشاورزی فراهم شود.

وی افزود: بانک‌ها به جای بنگاه داری، بانکداری کنند و به رسالت اصلی خود عمل کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه 75 درصد نیازمندی‌های برنج کشور توسط دو استان مازندران و گیلان تامین می‌شود، گفت: باید از تکنولوژی نوین صنایع تبدیلی برای رونق بخشیدن به کشاورزی و ایجاد امید و توسعه در این بخش بهره ببریم.

وی افزود: ورود برنج وارداتی در قطب برنج کشور در حد اندازه ای که اتفاق می افتد عاقلانه نیست.

نیازآذری گفت: در سال 92 و 93 وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی کمیسیون کشاورزی مجلس دنبال این موضوع هستند که نتایج تلاش و زحمات کشاورز به خاطر نبود تجهیزات مورد نیاز کشاورزان هدر نرود.

انتهای پیام

کد N731886

وبگردی