آفتاب

یک فعال سیاسی:‌ راه برون رفت از مشکلات کشور بازگشت به قانون است

یک فعال سیاسی:‌ راه برون رفت از مشکلات کشور بازگشت به قانون است

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تاکید کرد: ‌راه برون رفت از مشکلات کشور بازگشت به قانون و تمکین همگان به قانون و آرای مردم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت الله بیگدلی در میزدگرد ما چه کردیم که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دارای ریشه‌های تاریخی است اظهار کرد: ملت ما در طول تاریخ با استعمار، استبداد و استثمار مبارزه کرده و به دنبال برقراری یک نظام مستقل، آزاد و عادل بوده است.

وی همچنین افزود: در مسیر مبارزه با رژیم پهلوی خط مشی‌های مختلفی مثل غربگرایی ، ملی گرایی ‌،‌ سوسیالیسم و کمونیسم و مذهبیون وجود داشتند که همه این نیروها طیف‌های مختلفی را تشکیل می‌دادند. طیفی از مذهبی‌ها دانشگاهیانی بودند که با مقتضیات عصر جدید آشنا بودند مثل مرحوم بازرگان و شریعتی. آن‌ها دغدغه منافع ملی و دین را داشتند. بخش دیگری از روحانیت با دربار در ارتباط بودند. عده‌ای از آن‌ها هم مبارزه را حرام می‌دانستند اما عده‌ای از این روحانیت که در راس آن‌ها امام و شاگردانش حضور داشتند به مبارزه اعتقاد داشتند. با پیوندی که میان دانشگاه و حوزه علمیه برقرار شد مردم زیر پرچم امام ، جمع شدند و این پیوند موجب شد مبارزان غیر مذهبی به حاشیه بروند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با بیان اینکه ما با شعار انقلاب فرانسه و تعالیم اسلام نهج البلاغه انقلاب کردیم خاطرنشان کرد: امام به آرای ملت و جمهوری اسلامی اعتقاد راسخ داشت.

بیگدلی همچنین با بیان اینکه هرکسی می‌تواند قرائتی از حکومت دینی داشته باشد گفت: با تئوری نمی‌توان کشور را اداره کرد. کشور به قانون نیاز دارد. اگر جنگ تئوری‌ها مطرح شود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود . بیش از 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند . قانون اساسی را کسانی نوشتند که منتخب مردم بودند و پس از تایید امام این قانون به رای مردم گذاشته شد. در اصل 56 قانون اساسی مطرح شده که مردم بر سرنوشت خود حاکم هستند. هرکسی با هر دیدی نسبت به ولایت فقیه و قانون اساسی باید از شیوه‌های قانونی بهره بگیرد و تئوری خود را از طریق انتخابات مجلس ،‌خبرگان رهبری و حتی تغییر قانون اساسی به رای مردم بگذارد. ما باید حتی اگر قانون اساسی را قبول داریم از طریق قانونی دنبال تغییر آن باشیم.

وی تاکید کرد:‌پادزهر مشکلات ما این نیست که اسلام کنار گذشته شود و ما به دنبال سکولاریزم برویم ما باید از خود اسلام بهره بگیریم. کسی که به نام دین حکومت می کند باید مثل پیامبر و ائمه عمل کند.

بیگدلی با بیان اینکه همه باید در برابر قانون تمکین داشته باشند افزود: راه تمکین به قانون برگزاری انتخابات سالم و واقعی است. نباید شرایط به گونه ای باشد که یک فرد مثل رحیمی برای مردم ،‌مجلس درست کند.

این فعال سیاسی در پایان با انتقاد از عملکرد شورای نگهبان گفت: قرار بود برای اینکه خیمه شب بازی انتخابات دوران پهلوی تکرار نشود شورای نگهبان که خارج از نهادهای قدرت بوده و بی طرف است تشکیل شود تا بر انتخابات نظارت کند.

انتهای پیام

کد N731851

وبگردی