آفتاب

هاشمی رفسنجانی: همه باید برای سربلندی ایران و جهانی شدن فرهنگ اسلام تلاش کنیم

هاشمی رفسنجانی: همه باید برای سربلندی ایران و جهانی شدن فرهنگ اسلام تلاش کنیم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: باید سیاست داخلی و خارجی کشور را در جهت حفظ و تقویت نظام، تداوم حضور تأثیرگذار در منطقه و تعامل با جهان تنظیم کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار مسؤولین صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان، معلمان و مجموعه کارکنان آموزش و پرورش را از سرمایه‌های بزرگ هر جامعه‌ای، مخصوصاً در ایران اسلامی دانست و گفت: آسایش معیشتی معلم، آرامش روحی و روانی جامعه و تقویت بنیه آموزشی کشور را به دنبال دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری چرایی، چگونگی و اهداف تأسیس صندوق ذخیره فرهنگیان،خاطر نشان کرد: معلمان حقیقتاً کمترین امتیازات را در جامعه ما دارند و می‌خواستیم در کنار آب باریکه حقوق بازنشستگی، سرمایه‌ای را در اختیار این انسان‌های نجیب قرار دهیم.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر نقش و حضور الهام بخش معلمان در مبارزات قبل از پیروزی، سال‌های اول پیروزی انقلاب و بعدها در 8 سال دفاع مقدس و حتی همکاری آنان برای ترویج فرهنگ سازندگی در کشور، اظهار کرد: پاداش معلمان نبود که در پاسخ به صداقت، شجاعت، نجابت و وفاداری آنها به نظام، سرمایه‌ی آتیه آنها را، آن هم در برنامه‌ای که درآمدهای ارزی و ریالی دولت بالا بود، کم شود.

وی با اشاره به سوابق آموزش و پرورشی بسیاری از مسؤولان دولت فعلی و آگاهی آنان از مشکلات معلمان، اظهار امیدواری کرد که مشکلات پولی و درآمدهای ارزی، آینده آموزشی جوانان و نوجوانان این مملکت را تحت تأثیر قرار ندهد و در برنامه ششم خواست فرهنگیان مدّنظر باشد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه با ارائه تحلیلی از اوضاع منطقه، مخصوصاً شرایط امروز یمن، گفت: باید با تدبیر و دوراندیشی، سیاست داخلی و خارجی کشور را در جهت حفظ و تقویت نظام، تداوم حضور تأثیرگذار در منطقه و تعامل با جهان تنظیم کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، همدلی داخلی و همکاری منطقه‌ای و جهانی را موجب تقویت جایگاه ایران در نظام بین‌المللی دانست و خاطر نشان کرد: تجربیات مثبت و منفی گذشته و اوضاع کنونی که شاهد رشد قارچ‌گونه گروه‌های تروریستی در منطقه و بعضی از کشورهای اسلامی هستیم، ایجاب می‌نماید که با عقلای جهانی برای کم کردن آلام جامعه‌ی انسانی تعامل داشته باشیم.

وی در پایان دامن زدن به منازعات باندی و جناحی را ناسازگار با مصالح اسلامی و ایرانی توصیف کرد و گفت: همه باید برای سربلندی ایران، تقویت تشیّع و جهانی شدن فرهنگ اسلام تلاش کنیم.

انتهای پیام

کد N731593

وبگردی