آفتاب

ازسرگیری فعالیت راکتور هسته‌ای تاکاهامای ژاپن تا یک سال دیگر

ازسرگیری فعالیت راکتور هسته‌ای تاکاهامای ژاپن تا یک سال دیگر

شرکت برق کنزای ژاپن تلاش می‌کند تا با ازسرگیری فعالیت راکتورهای نیروگاه هسته‌ای تاکاهاما گام دیگری به سمت ازسرگیری فعالیت هسته‌ای ژاپن بردارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ژاپن تایمز، شرکت برق کنزای، مالک نیروگاه هسته‌ای تاکاهاما، در حالی تلاش می‌کند تا راکتورهای هسته‌ای تاکاهاما به شبکه تولید انرژی بازگردند که برای انجام این امر،‌ ابتدا باید مجوز ایمنی لازم از سازمان نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای و نیز موافقت مقامات محلی را نیز کسب کند.

بر طبق قوانین ژاپن ساکنان نزدیک به نیروگاه تاکاهاما تا فاصله 30 کیلومتری باید در کلاس‌های آموزشی لازم جهت بالا بردن سطح آمادگی ایمنی خود در صورت بروز هرگونه حادثه هسته‌ای دیگری مثل فوکوشیما، شرکت کنند.

در مارس 2011، وقوع زلزله و سونامی باعث بروز فاجعه هسته‌ای نیروگاه فوکوشیمای ژاپن شده و در اثر خرابی پمپ سردکن راکتورها و گدازش آن و باعث تشعشع مواد رادیواکتیو شد.

هفته پیش سازمان نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ژاپن اعلام کرد که راکتورهای نیروگاه هسته‌ای تاکاهاما مجوزهای ایمنی اولیه را کسب کرده است.

این در حالی است که یوکوتانوس،‌ شهردار شهر تاکاهاما به شدت مخالف ازسرگیری فعالیت این نیروگاه هسته‌ای است.

شرکت برق کنزای علاوه بر دریافت مجوزهای ایمنی لازم باید استانداردهای لازم و سیستم مقابله با هرگونه حادثه و خطر احتمالی را داشته باشد.

به گفته بازرسان سازمان نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ژاپن،‌ صدور مجوز نهایی برای ازسرگیری رسمی فعالیت نیروگاه هسته‌ای تاکاهاما، حداقل حدود یک سال دیگر طول خواهد کشید.

انتهای پیام

کد N731512

وبگردی