آفتاب

آزادی 21 صیاد مصری در لیبی/استقرار ارتش مصر در تمامی استان‌ها

آزادی 21 صیاد مصری در لیبی/استقرار ارتش مصر در تمامی استان‌ها

دولت مصر از آزادسازی 21 صیاد مصری گروگان گرفته شده در لیبی خبر داد. در همین حال، ارتش مصر برای محافظت از نهادهای حیاتی خودروهای زرهی و نیروهای خود را در خیابان‌های استان‌های این کشور مستقر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، دولت مصر اعلام کرد که موفق شده است 21 صیاد مصری را که در لیبی به گروگان گرفته شده بودند، آزاد کند.

همزمان، مقامات مصری گذرگاه زمینی السلوم در مرزهای مصر و لیبی را بسته و اعلام کردند که اجازه نخواهند داد هیچ کامیون یا افرادی از این گذرگاه وارد مصر شوند.

در همین حال و در پی کشته شدن قبطی‌های مصری توسط داعش در لیبی و پس از آن، حملات هوایی جنگنده‌های مصری و لیبیایی به مواضع داعش، مسئولان مصر از هراس اقدامات تلافی جویانه گروهک‌های مخفی وابسته به داعش در داخل مصر نیروهای خود را در استان‌های مصر مستقر کرده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح مصر اعلام کرد که نیروهای مسلح ارتش در تمامی استان‌ها برای حفاظت از اموال دولتی و خصوصی و تامین امنیت مسیرها و محورهای اصلی و بازداشت جنایتکاران مستقر شده‌اند.

نیروهای مسلح مصر نیز اعلام کردند که خودروهای گشت‌زنی در میدان‌ها و مسیرهای اصلی در حال گشت زنی هستند که این اقدام با هماهنگی با نیروهای پلیس مدنی صورت می‌گیرد و کمینگاه‌هایی در محورهای اصلی ترتیب داده شده است.

در شرق مصر نیز حملات نیروهای مصری علیه گروه "بیت المقدس" که یکی از شاخه‌های داعش در شبه جزیره سینا است، ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N731500

وبگردی