آفتاب

مقتدی صدر اعراب سنی‌ را به بازگشت به روند سیاسی عراق فراخواند

مقتدی صدر اعراب سنی‌ را به بازگشت به روند سیاسی عراق فراخواند

رهبر جریان صدر عراق در سخنانی از گروه‌ها و احزاب و فراکسیون‌های سیاسی خواست تا ضمن خویشتنداری از روند سیاسی در عراق کناره گیری نکنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در سخنانی در خصوص ترور قاسم سویدان، رهبر یکی از قبایل عراق و اقدام برخی فراکسیون‌های سیاسی مبنی بر تعلیق حضورشان در جلسات پارلمان گفت: من از تمامی طرف‌های سیاسی می‌خواهم تا ضمن خویشتنداری از روند سیاسی که کم کم در حال تکمیل است کناره گیری نکنند.

وی افزود: فراکسیون "الاحرار" نیز باید برای یکپارچه سازی ، وحدت و تدوین منشوری سیاسی با بقیه فراکسیون‌ها در راستای حفظ امنیت مردم عراق اعم از شیعه، سنی، مسیحی و دیگر مذاهب اقداماتی اتخاذ کند و باید دانست که ریختن خون شیعیان به معنای این نیست که به ناحق خون دیگری را بریزیم بلکه باید میانه‌روی را در پیش گرفته وخشم و خشونت را رها کنیم.

وی همچنین اعلام کرد که فعالیت گردان‌های "الیوم الموعود" و "سرایا السلام" تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

صدر ضمن اعلام آمادگی خود برای همکاری با طرف‌های ذی‌ربط جهت شناسایی عاملان ترور قاسم الجنابی، از رهبران سنی قبیله‌ای عراق گفت: مشکل عراق تنها تروریست‌های خارجی نیست بلکه مشکل دیگر عراق شبه نظامیان مسلح است.

وی گفت: من پیشتر به شما گفتم که باید زمام امور را به دست ارتش عراق داد و گفتم که با افزایش نفوذ شبه نظامیان شاهد اوضاع وخیمی خواهیم بود و کسانی هستند که هدفشان ضربه زدن به امنیت و ثبات عراق است.

انتهای پیام

کد N731499

وبگردی