آفتاب

سرلشکر صفوی: دنیا ایران را سرآمد مقابله با تروریست می داند

سرلشکر صفوی: دنیا ایران را سرآمد مقابله با تروریست می داند

ایرنا نوشت:

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار سرلشکر پاسدار دکتر «سیدیحیی صفوی» در جمع کارکنان بنیاد تعاون وزارت دفاع با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) یکی از مهمترین رخدادهای قرن بیستم است، افزود: قدرت تأثیرگذاری و نفوذ انقلاب اسلامی ایران امروز از مرزها فراتر رفته و توانسته معادلات منطقه ای و بین المللی را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نسبت به سایر انقلاب ها در سطح جهان با بالاترین میزان مشارکت مردمی به پیروزی رسید، گفت: انقلاب اسلامی ایران منحصر به یک طیف خاص نبوده و همه اقشار مختلف مردم در پیروزی انقلاب آن نقش داشتند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه اکنون 193 کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد هستند، افزود: اگر نگاهی به رهبران این کشورها داشته باشیم، می بینیم که هیچ کدام رهبری مقتدر، صالح، پاک دامن، سیاستمدار، آشنا به امور نظامی از جمله حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) ندارند.

وی با برشماری برخی خصوصیات رهبر معظم انقلاب گفت: معظم له حداقل هفته یک کتاب را با حاشیه نویسی به اتمام می رسانند و در عرصه علم و فناوری در دیدارهایی که با دانشجویان و محققان دارند، بر ورود دانشمندان کشورمان در عرصه علم و فناوری های جدید تاکید فراوان می کنند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هشت سال کار اجرایی انجام داده اند و به تمام مشکلات کار اجرایی آشنا هستند، گفت: معظم له در موضع فرماندهی کل قو ا نیز به خوبی بر تمامی موضوعات اشراف کامل دارند و در حوزه های راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی صاحبنظرند و نیروها را بطور دقیق رصد، هدایت و فرماندهی می کنند.

وی با اشاره به تسلط مقام معظم رهبری به مسایل سیاسی ، منطقه ای و بین المللی افزود: در دیداری که «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه با مقام معظم رهبری داشت ، معظم له در آن دیدار فرمودند «ما یک روسیه قدرتمند و یک ایران مستقل می خواهیم» و این فرمایش رهبری معظم انقلاب اسلامی آنچنان به پوتین روحیه داده بود که وی در پیامی به سفیر ایران در روسیه اعلام کرد ، در ملاقات با رهبر انقلاب شما احساس کردم در حضور حضرت مسیح(ع) هستم و معنویت ایشان بر من تاثیر بسیاری گذاشت.

دستیار فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به وقوع سه جنگ بزرگ در اطراف ایران، خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله خامنه ای با رهبری بی نظیر خود اجازه ندادند کوچک ترین ترکشی از این سه جنگ به سمت ایران پرتاب شود.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای مدنظر آمریکا برای حمله بود، گفت: بوش در خاطرات خود می نویسد «بعد از افغانستان و عراق به دنبال حمله به ایران بودیم» بنابراین باید بررسی شود که رهبر معظم انقلاب چه تدبیری اندیشیدند که آمریکاهایی که می خواستند به ایران حمله کنند، پس از 10 سال حضور در افغانستان و عراق با صرف هزینه های بالا و تلفات بسیار، با خفت مجبور به ترک منطقه شوند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه قدرت آمریکا در عراق و افغانستان شکسته شد، گفت: برنده این دو جنگ ایران بود چرا که دو دشمن بزرگ کشورمان یعنی طالبان و صدام توسط آمریکا نابود شدند و وزن ژئوپلیتیکی ایران افزایش یافت.

وی اضافه کرد: آمریکا و متحدانش چهار سال تمام تلاش کردند تا حکومت بشار اسد را ساقط کنند، اما ایران و روسیه با هم متحد شدند و نگذاشتند آمریکا، اروپا و بعضی کشورهای عرب منطقه به اهداف پلید خود دست یابند.

صفوی ادامه داد: در حال حاضر ائتلافی که علیه داعش تشکیل شده عملاً قدرت برخورد ندارد و این مشاوره های ایران به دولت عراق است که نیروهای مردمی توانسته اند با داعش برخورد کنند.

وی به سالروز عملیات فاو اشاره کرد و گفت: جنگ فاو در 20 بهمن سال 1364 اتفاق افتاد و یک جنگ بسیار سخت بود چرا که 70 شبانه روز به طول انجامید و رزمندگان اسلام با ایثار و فداکاری، مبارزه و جنگ سختی را پشت سر گذاشتند چون دشمن اجازه رساندن تدارکات به رزمندگان را نمی داد.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه عراق با خلبانان اجاره ای فرانسوی، پل هایی را که رزمندگان ایران بر روی رودخانه بهمن شیر احداث کرده بود با موشک لیزری تخریب می کرد، گفت: شهید صفو ی که در آن زمان مسوولیت قرارگاه صراط مستقیم وزارت سپاه را به عهده داشتند، شروع به ساخت این پل به صورت خاکی کرد، اما با توجه به حجم بالای آب عملیات ناموفق بود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: شهید صفوی وقتی به این مشکل برخورد کرد با دفتر امام(ره) تماس گرفت و از ایشان خواست برای موفقیت رزمندگان برای احداث این پل دعا کنند که امام خمینی(ره) نیز فرمودند، «شما امشب تلاشتان را مضاعف کنید و هم برای شما دعا می کنم» و جالب اینجاست که آن شب پل بدون کوچک ترین مشکلی بر روی رودخانه بهمن شیر احداث شد.

4545

کد N731325

وبگردی