آفتاب
گزارش خبرنگار اعزامی مهر از بلاروس/۵

لوکاشینکو: تحریم‌های غرب علیه ایران ناکارآمد بوده است

لوکاشینکو: تحریم‌های غرب علیه ایران ناکارآمد بوده است

رئیس‌جمهور بلاروس تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را محکوم کرد و آن را ناکارآمد توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به بلاروس، الکساندر لوکاشینکو، رئیس‌جمهوری بلاروس پیش از ظهر امروز در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به مینسک سفر کرده است، با بیان اینکه روابط سیاسی دو کشور ایران و بلاروس در سطح بسیار عالی و برجسته‌ای قرار دارد، اظهار داشت: روابط اقتصادی دو کشور نیز باید به همان سطح برسد؛ ما ظرفیت‌های زیادی در بخش اقتصادی داریم و می‌توانیم از محصولات دو کشور به طور متقابل استفاده کنیم.

وی از سفر خود به تهران در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: با توجه به این برنامه، سفر شما (ظریف) در این تاریخ به بلاروس بسیار اهمیت دارد.

رئیس‌جمهور بلاروس همچنین تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را محکوم کرد و آن را ناکارآمد خواند و اظهار داشت: بر این اساس، توسعه همکاری‌ها میان کشورهای دوست ضروری است.

لوکاشینکو با استقبال از سرمایه‌گذاری ایران در بلاروس، تاکید کرد: بلاروس پایبند به قراردادهای فی ما بین خواهد بود و در همین چارچوب، بسترهای لازم را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا سرمایه‌گذار احساس امنیت کند.

رئیس‌جمهور بلاروس خواستار توسعه روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در تمام زمینه‌های موجود شد.

ظریف: تحریم‌های برخی کشورهای غربی علیه ایران غیرقانونی است

در این دیدار محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز با بیان اینکه فشارها و تحریم‌های اعمال شده از سوی برخی کشورهای غربی علیه ایران غیرقانونی و خلاف موازین بین‌المللی است، اظهار داشت: با وجود این وضعیت، دو کشور ایران و بلاروس می‌توانند با اتخاذ راهکارهایی، روابط تجاری و اقتصادی خود را گسترش دهند.

در این دیدار طرفین برخی موضوعات و راهکارهایی را که قرار است در کمیسیون مشترک همکاری دو کشور در آینده نزدیک در تهران بررسی شود، مورد تبادل نظر و بررسی مقدماتی قرار داده‌اند.

 

کد N731310

وبگردی