آفتاب

آغاز به کار کنفرانس 3 روزه کاخ سفید درباره مقابله با افراط‌گرایی از امروز

آغاز به کار کنفرانس 3 روزه کاخ سفید درباره مقابله با افراط‌گرایی از امروز

مقامات ارشد دولت آمریکا گفتند، نشست سه روزه کاخ سفید در مورد مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز که از امروز (سه‌شنبه) آغاز می‌شود تنها بر تهدیدات گروه تروریستی داعش متمرکز نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالی که داعش چندین آمریکایی را به قتل رسانده و چندین تن دیگر را نیز گروگان گرفته و تهدید نزدیکی برای آمریکا محسوب می‌شود، اما یکی از این مقامات ارشد که به خبرنگاران درباره نشست کاخ سفید گزارش می‌داد، گفت: افراط گرایان خشن به هر شکل و اندازه‌ای ظاهر می‌شوند.

این کنفرانس سه روزه بر تلاش‌های داخلی و بین‌المللی برای جلوگیری از افراطی شدن شبه نظامیان و حامیانشان، سربازگیری و ترغیب دیگران به ویژه جوانان تاکید دارد.

این کنفرانس برای تبادل بهترین اقدامات و استراتژی‌ها در راستای توقف افراط گرایان از انجام اقدامات خشونت آمیز طراحی شده است.

قبل و بعد از آنکه کاخ سفید در ماه گذشته میلادی برگزاری این کنفرانس را اعلام کند، حملات مرگباری در دانمارک، فرانسه، کانادا، استرالیا و نقاط دیگر جهان رخ داد.

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا امروز به دنبال دیدار با نمایندگانی از بستون، لس آنجلس و مینیا پلیس این کنفرانس را آغاز می‌کند. این سه ایالت برنامه‌هایی را برای مقابله با افراط گرایی دارند و یکی از مقامات مذکور گفت، کاخ سفید می‌خواهد از این برنامه‌ها به عنوان نمونه‌ای برای کل کشور استفاده کند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قرار است فردا (چهارشنبه) در جمع حاظران در کاخ سفید سخنرانی کرده و چگونگی نحوه مقابله با ایالت‌ها و شهرهای آمریکا با این مسائل را بررسی کند.

اوباما همچنین روز پنجشنبه در جمعی از نمایندگان 60 کشور در وزارت دفاع سخنرانی خواهد کرد.

یکی از مقامات مذکور گفت، کاخ سفید فهرست کامل کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس را منتشر نکرده اما انتظار می‌رود نمایندگانی از انگلیس، اردن، امارات و کویت در این کنفرانس شرکت داشته باشند.

نمایندگانی بخش خصوصی، سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌های اجتماعی نیز قرار است در این نشست حضور داشته باشند.

انتظار می‌رود در جریان این اجلاس بیانیه‌هایی نیز صادر شود.

انتهای پیام

کد N731090

وبگردی