آفتاب
/سفر رئیس قوه قضائیه به لرستان/

واکنش آملی‌لاریجانی به اظهارنظر وزارت خارجه آمریکا درباره حصر

واکنش آملی‌لاریجانی به اظهارنظر وزارت خارجه آمریکا درباره حصر

رئیس قوه قضائیه در واکنش به اظهارنظر وزارت خارجه آمریکا درباره حصر خطاب به وزارت خارجه آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور گفت که شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید.

رئیس قوه قضائیه در واکنش به اظهارنظر وزارت خارجه آمریکا درباره حصر خطاب به وزارت خارجه آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور گفت که شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی طی سخنانی در کنگره بزرگداشت برادران شهید رحیمی اظهار کرد: شهدا راهی را طی کرده‌اند که خداوند تبارک و تعالی آن را تایید و امضا کرده است. امروز هم ما آثار وجودی شهید را در کشور درک می‌کنیم. آرامش، پیشرفت، استقلال سیاسی کشور و نقشی که کشور در دنیا و منطقه ایفا می‌کند وامدار جانفشانی‌های شهداست.

رئیس قوه قضائیه با بیان این‌که‌ «امام (ره) و مقام معظم رهبری با تکیه بر همین مجاهدت‌ها این مسیر را برای ملت ایجاد کرده‌اند» افزود: زمانی امام (ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این یک واقعیت بود. تمام کشورها جمع شده‌اند و از صدام جانی حمایت کرده‌اند و هشت سال جنگ به این ملت تحمیل کرده‌اند اما نتوانسته‌اند کاری انجام دهند.

وی گفت: وقتی همه مردم شهادت را برای خود سعادت بدانند و زرق و برق دنیا چشمان‌شان را پر نکند چنین انسان‌هایی را نمی‌شود شکست داد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: اخیرا وزارت خارجه آمریکا مطالبی در خصوص کشور ما، قوه قضائیه و اینکه کسانی نباید در حصر باشند مطرح کرده‌اند و تازه می‌خواهند قانون اساسی را به محققین ما یاد بدهند. ما با اتکا به همین مردم و حضوری که آنها در 22 بهمن دارند به وزارت خارجه آمریکا و بالاتر از آن رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوییم که شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید. دورانی که کاپیتولاسیون بود و کشور را فروخته بودند، گذشت و کشور ما متحول شده است.

آملی‌لاریجانی با یاوه‌گویی خواندن اظهارات وزارت خارجه آمریکا، گفت: ما بنای ظلم و تعدی به کسی نداریم و نه به گفته این و آن، بلکه وظیفه انسانی خودمان می‌دانیم که عدالت را اجرا کنیم اما رسیدگی به کسانی که در فتنه تاثیرگذار بودند یک وظیفه است زیرا همین مردم بر گردن ما حق دارند تا با کسانی که باید می‌فهمیدند دارند راه را برای اجانب باز می‌کنند برخورد کنیم.

رئیس قوه قضائیه افزود: به هر صورت رفتار با این افراد باید شرعی باشد و ما هم همین‌طور عمل می‌کنیم و آنچه هم که تاکنون گذشته همه بر اساس قانون بوده و هیچ اشکالی بر آن وارد نیست.

ادامه دارد...

کد N731015

وبگردی