آفتاب

سفر داوود اوغلو به پاکستان

سفر داوود اوغلو به پاکستان

نخست‌وزیر ترکیه امروز (سه‌شنبه) در سفری دو روزه وارد اسلام‌آباد شد تا با رهبران سیاسی و نظامی این کشور مذاکرات دوجانبه‌ای داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه داون، این اولین سفر "احمد داوود اوغلو"، نخست‌وزیر ترکیه به پاکستان از زمان روی کار آمدن در اوت سال گذشته میلادی است. یک هیات عالی رتبه شامل چندین تن از وزرای کابینه و مقام‌های دولتی داوود اوغلو را در این سفر همراهی می‌کنند.

نخست‌وزیر ترکیه همچنین یک هیات نمایندگی از تاجران سرشناس ترکیه را نیز به همراه خودش به پاکستان برده است. به گفته منابع مطلع، نخست‌وزیر ترکیه مذاکراتی رسمی با نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان برگزار خواهد کرد.

داوود اوغلو و شریف همچنین قرار است ریاست چهارمین نشست عالی‌رتبه شورای همکاری استراتژیک ترکیه- پاکستان را برعهده داشته باشند. علاوه بر نشست فوق، برنامه سفر نخست‌وزیر ترکیه شامل دیدار دو جانبه رهبران دو کشور، ضیافت نهار به میزبانی نواز شریف و کنفرانس خبری مشترک می‌شود. همچنین انتظار می‌رود شماری یادداشت تفاهم در طیف گسترده‌ای از موضوعات به امضای طرفین برسد. رهبران ترکیه و پاکستان همچنین در گردهمایی تجاری ترکیه- پاکستان 2015 شرکت کنند.

اواخر امروز نخست‌وزیر ترکیه به دیدار "ممنون حسین"، رئیس‌جمهوری پاکستان می‌رود و در ضیافت شامی که به مناسبت سفرش برگزار شده، شرکت می‌کند. ضیافت مذکور در کاخ ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود و طبق گزارش‌ها، ممنون حسین قرار است یک "جایزه مدنی" به وی اعطا کند.

انتهای پیام

کد N730978

وبگردی