آفتاب
آیت الله علم الهدی در جمع خبرنگاران:

ریاست خبرگان مدیریت ویژه ای نیست/وظایف بسیج درقبال راهبردهای رهبر

ریاست خبرگان مدیریت ویژه ای نیست/وظایف بسیج درقبال راهبردهای رهبر

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ریاست خبرگان مدیریت ویژه ای نیست،تاکید کرد:کسی که می خواهد ریاست خبرگان را داشته باشد باید دارای برتری های ثبوتی و اثباتی نسبت به سایر اعضا باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علم الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری در حاشیه نشست مسئولین بسیج دانشجویی سراسر کشور در مصلی امام خمینی (ره) با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت تبیین این دست نشست ها، اظهار داشت: دانشگاههای ما امروز با فضاهایی روبرو هستند که این فضاها اقتضا می کند که هماهنگی خاصی را در نوع فعالیت بسیج دانشجویی شاهد باشیم و بسیج در این زمینه باید از راهبردهای کلی برخوردار باشد و شرایط جهانی و منطقه را در نظر بگیرد که این مهم نیاز به برگزاری چنین نشست هایی است.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص ارزیابی ریاست مجلس خبرگان رهبری، گفت: مجلس خبرگان، مجلسی است که از نخبگان فقیه و مجتهدان تشکیل شده است. ریاست خبرگان مدیریت خیلی ویژه و مهمی نیست، بلکه مدیریت مجلسی با حضور 82 نفر است.

علم الهدی افزود: وظایف مجلس خبرگان رهبری، وظایف محدودی است و نظارت بر عملکرد رهبری ، همچنین در برخی از مقاطع، تعیین رهبر از جمله وظایف این مجلس است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: افراد این مجلس از نخبه ترین افراد، با قداست اجتماعی هستند که این مجلس را تشکیل داده اند و کسی که می خواهد ریاست خبرگان را داشته باشد باید از برتری های ثبوتی و اثباتی نسبت به سایر اعضا برخوردار باشد و اعضا، وی را با یک امتیاز خاصی انتخاب کنند.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه انتخاب ریاست مجلس خبرگان منوط به بینش فرد فرد اعضای خبرگان است، گفت: ما در مجلس خبرگان حتی در انتخاب مسئولین و اعضای کمیسیون ها هم از افرادی که صاحب بصیرت و تخصص در عنوان کمیسیون ها هستند، استفاده می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تمام حرکت های بسیج دانشجویی باید قائم بر تبعیت از راهبردهای رهبر انقلاب باشد، خاطرنشان کرد: در مسئله سیاست خارجی تعیین راهبردها از جمله وظایف رهبری است و بسیج دانشجویی باید این راهبردها را تحلیل کند و در مقام پاسداری از این اصول برآید.

علم الهدی افزود: تا به امروز رهبری مذاکرات را قبول کرده اند و در برخی نقاط نظر خود را اعلام کرده اند که البته این نظرات باید اجرایی شود و تمامی دیالوگ های نمایندگان امین ما در  چارچوب این نظرات و راهبردها بایستی رعایت شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حفظ اصول راهبردی رهبری در سیاست خارجی و در تمام ارتباطات دیپلماتیک ما باید حفظ شود، گفت: بسیج باید در این زمینه تحلیل داشته باشد و از اصول راهبردی رهبری دفاع کند.

 

 

 

 

 

 

کد N730953

وبگردی