آفتاب

ایتالیا مداخله بین‌الملل در لیبی را خواستار شد

ایتالیا مداخله بین‌الملل در لیبی را خواستار شد

وزیر کشور ایتالیا بر لزوم مداخله در لیبی از طریق هیات سازمان ملل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، "آنجلینو آلفانو"، وزیر کشور ایتالیا با تاکید بر لزوم مداخله سازمان ملل در امور لیبی اظهار کرد: جامعه بین‌الملل باید اهمیت این مساله را نسبت به آینده غرب درک کند.

وی نظر نخست‌وزیر ایتالیا در خصوص اعزام هیات سازمان ملل به لیبی را تایید کرد و گفت: متاسفانه تهدیدها علیه کشور ما جدید نیست. میزان آمادگی ما نیز بسیار بالا است.

وزیر کشور ایتالیا عنوان داشت: ایتالیا امروز (سه شنبه) دیداری با نمایندگان شرکت‌های کامپیوترها دارد تا همکاری ما در زمینه مقابله با پیام‌های تندروها در فضای مجازی بیشتر شود.

وی اظهار کرد که روز پنج شنبه در نشست سرانی شرکت می‌کند که کاخ سفید در واشنگتن برای مبارزه با تروریسم بین‌الملل آن را برگزار می‌کند و در آن 20 کشور حضور دارند.

وزیر کشور ایتالیا در خصوص اعطای مجوز از سوی سازمان ملل برای اعزام نیروی حافظ صلح در خاک لیبی گفت: ما می‌خواهیم که این امر در چارچوب سازمان ملل باقی بماند و ما از سازمان ملل می‌خواهیم تا درک کند که لیبی اولویت واقعی است و اوضاع به حدی استثنایی است که نمی‌توان وقت را تلف کرد.

این در حالی است که وزیر دفاع ایتالیا نیز اعلام کرد رم ممکن است حدود پنج هزار نیرو برای حضور در هرگونه هیات نظامی در لیبی اختصاص دهد.

انتهای پیام

کد N730790

وبگردی