آفتاب
ولادیمیر ماکی در نشست خبری مشترک با ظریف:

روابط اقتصادی ایران وبلاروس بایددرسطح همکاریهای سیاسی افزایش یابد

روابط اقتصادی ایران وبلاروس بایددرسطح همکاریهای سیاسی افزایش یابد

وزیر امور خارجه بلاروس خواستار افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی این کشور و ایران متناسب با سطح همکاری های سیاسی میان دو کشور شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به بلاروس، ولادیمیر ماکی وزیر امور خارجه بلاروس صبح امروز در نشست خبری مشترک با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با خیرمقدم به وی برای سفر به جمهوری بلاروس، به اقدامات انجام شده در سال ۲۰۱۴ میلادی برای تنظیم روابط دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدامات بسیار عالی بود، دیدارهای مختلفی انجام شد و رایزنی های مناسبی نیز برای توسعه روابط دو جانبه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه نباید تنها به گذشته نگاه کرد و باید نگاه به آینده باشد، ادامه داد: باید اقداماتی طراحی شود که روابط دو کشور توسعه یابد؛ در سال گذشته حجم مبادلات تجاری به شدت افزایش یافت، اما باید بیش از این توسعه یابد.

وزیر امور خارجه بلاروس تاکید کرد: باید اقداماتی را طراحی کنیم که تحرک جدیدی به همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف ببخشیم و کاری کنیم که همکاری های اقتصادی در سطح همکاری‌های سیاسی افزایش یابد.

ماکی خاطر نشان کرد: برنامه هایی که سال گذشته در جریان دو دیدار خود از تهران داشتند، به اجرای پروژه های مشترک میان دو کشور کمک زیادی کرد و امیدوارم دیدار امروز نیز به تحرک روابط کمک کند.

کد N730712

وبگردی