آفتاب

مخالفان سوری دیدار با دی میستورا را رد کردند

مخالفان سوری دیدار با دی میستورا را رد کردند

شورای مخالفان سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل موضع گیری‌های اخیر دی میستورا در مورد بشار اسد و ایران، دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، سخنگوی استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه با ابراز نگرانی نسبت به تصمیم اخیر "شورای رهبری مخالفان سوریه" در دیدار با وی گفت: ما هم بیانیه این شورا را دیده‌ایم و واکنش گروه‌ها و تشکل‌های مختلف را پیگیری خواهیم کرد.

شورای رهبرای مخالفان سوریه روز یکشنبه بیانیه‌ای صادر کردو با انتقاد از موضعگیری‌های استفان دی میستورا مواضع وی را غیر شفاف توصیف کرد. در این بیانیه رهبران همه گروه‌های زیر مجموعه شورا به عدم دیدار با دی میستورا ملزم شده‌اند.

طبق بیانیه مذکور یک از بهانه‌های آنها برای دیدار نکردن با دی میستورا شرکت وی در جشن سالگرد انقلاب اسلامی ایران در دمشق است.

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه روز جمعه گذشته نیز در سخنانی بشار اسد را بخشی از راه حل پایان بحران سوریه دانست و بر ادامه مذاکرات خود با اسد تاکید کرد. وی گفت: تنها طرفی که از نبود توافق ملی در سوریه بهره می‌برد تشکیلات تروریستی داعش است.

انتهای پیام

کد N730680

وبگردی