آفتاب

رایزنی پوتین، مرکل و پوروشنکو در مورد اوضاع شرق اوکراین

رایزنی پوتین، مرکل و پوروشنکو در مورد اوضاع شرق اوکراین

رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگویی تلفنی با همتای اوکراینی خود و صدراعظم آلمان به بحث و رایزنی در خصوص وضعیت جنوب شرق اوکراین پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رهبران روسیه، آلمان و اوکراین در جریان گفت‌وگویی تلفنی درباره وضعیت جنوب شرق اوکراین و نقش سازمان همکاری و امنیت اروپا در حصول اطمینان از اجرای توافق مینسک رایزنی کردند.

براساس بیانیه‌ای که از سوی سرویس مطبوعاتی کرملین صادر شد، مسائل مربوط به آتش‌بس، ورود تسلیحات سنگین و وضعیت شهر دبالتسوه به طور خاص در این گفت‌وگوی تلفنی سه جانبه مورد بررسی قرار گرفت.

براساس اعلام کرملین "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهوری روسیه، "پترو پوروشنکو"، رئیس جمهوری اوکراین و "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان همچنین درباره نقطه نظرات خود در خصوص تیم ویژه نظارتی سازمان همکاری و امنیت اروپا در فرآیند صلح اوکراین تبادل نظر کردند.

این سه مقام همچنین بر اهمیت حفظ زمینه برای گفت‌وگوهای بیشتر در چارچوب‌های مختلف با هدف اجرای توافق‌های مینسک تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کرملین اعلام کرد این موضوع مورد توافق قرار گرفت که تماس‌ها با هدف کمک به اجرای کامل توافق‌های مینسک ادامه یابد.

انتهای پیام

کد N730378

وبگردی