آفتاب

انتقاد رئیس رژیم صهیونیستی از تصمیم نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا

انتقاد رئیس رژیم صهیونیستی از تصمیم نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا

رئیس رژیم صهیونیستی از تصمیم بنیامین نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه اورشلیم پست، روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی در موسسه‌ای در شهر تل آویو به طور تلویحی از تصمیم اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم برای سخنرانی در کنگره آمریکا و همچنین آنچه که وی تاکتیک های تبلیغاتی کم عمق خواند، انتقاد کرد.

ریولین در این سخنرانی گفت: من معتقدم اگر سخنرانی در صحنه بین المللی در مورد خطرات موجود و تهدیدات پیش روی ما مناسب است بیشتر از آن باید به دنبال گفت‌و‌گوی مستقیم و صبورانه به زبان عبری با مردم در داخل اسرائیل باشیم.

اشاره وی از این سخنان به تصمیم بنیامین نتانیاهو به منظور ایراد مهمترین سخنرانی تبلیغات انتخاباتی خود به زبان انگلیسی در واشنگتن است.

رئیس رژیم صهیونیستی همچنین گفت: مردم اسرائیل از تلاش هایی که به منظور تخدیر ذهن آن‌ها با طعنه و خودمحوری انجام می‌شود خسته شده و کاسه صبرشان لبریز شده است.

وی تصریح کرد: مردم اسرائیل به دنبال امید، راه حل و رهبرانی متکی به ظرفیت و ارزش‌هایی که آن‌ها را قادر به تصمیم گیری می‌کنند، هستند.

وی از رهبران احزاب در اسرائیل خواست به چهار مسأله رسیدگی کنند: روابط اسرائیل با آمریکا و اروپا، روابط اسرائیل با کشورهای عرب و فلسطینی ها، یهودیان پراکنده در جهان و همچنین شیوه زندگی در داخل اسرائیل .

همچنین اسحاق هرتزوگ، رهبر مخالفان دولت نتانیاهو در یک سخنرانی گفت: نتانیاهو به سبب روابط ضعیفش با باراک اوباما باعث آسیب دیدن تلاش‌ها به منظور جلوگیری از هسته ای شدن ایران شده است.

وی تصریح کرد: روابط ما با دوست شماره یک‌مان یعنی آمریکا باید فراتر از ملاحظات انتخاباتی باشد. نتانیاهو باید سفرش را به واشنگتن را لغو کند.

از سوی دیگر، حزب لیکود متعلق به نتانیاهو در پاسخ به اظهارات هرتزوگ به او هشدار داد، پیش از ایراد بیانات غیرمسئولانه و آسیب زدن به منافع امنیتی و کلی اسرائیل در یک چنین مسائلی به طور عمیق فکر کند.

حزب لیکود همچنین از هرتزوگ خواست تا با نخست‌وزیر اسرائیل در رویکرد سختگیرانه علیه برنامه هسته ای ایران شریک شود.

انتهای پیام

کد N730286

وبگردی