آفتاب
ایدنی:

بیمارستان ها با دریافت وجوه غیرمتعارف از بیمار برخورد کنند

بیمارستان ها با دریافت وجوه غیرمتعارف از بیمار برخورد کنند

اهواز - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مسئولان بیمارستان های خوزستان به صورت قاطعانه با دریافت وجوه غیرمتعارف از بیمار برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل ایدنی عصر امروز در جمع روسا و مدیران مراكز آموزشی درمانی و شبكه های بهداشت و درمان شهرستان های تابع دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص لزوم انجام ارزیابی های نظارتی اظهار کرد: ضرورت دارد پیش از آنكه ارزیابان معاونت درمان و یا ارزیابان ارشد وزارتی بخواهند حوزه شما را پایش كنند، خودتان با انجام خودارزیابی و پایش مستمر و منظم حوزه مربوطه را بررسی كرده و به رفع نواقص بپردازید.

ایدنی گفت: ارزیابان ارشد بر بررسی شاخص ها و برگزاری منظم كمیته های بیمارستانی به ویژه كمیته دارو و ملزومات پزشكی و همچنین كمیته ترویج زایمان طبیعی تاكید دارند؛ چون معتقد هستند مشكلات متعددی كه به خصوص در این حوزه ها وجود دارد با تشكیل جلسات كمیته ها عمدتا قابل حل خواهد بود.

وی افزود: مدیریت منابع مالی نیز موضوع دیگری است كه نیازمند صرف دقت بیشتر می باشد، چرا كه دیده شده برخی از بیمارستان ها دچار كسری شده و طبق برنامه عمل نكرده اند. بنابراین باید تلاش كنید دقیقا بر اساس دستورالعمل ها و ضوابط اعلام شده برنامه ریزی و حركت كنید.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور خطاب به مدیران بیمارستانها و شبکه های بهداشت و درمان تابع با اشاره به مقوله دریافت وجه غیرمتعارف از بیمار، اظهار داشت: وزارت متبوع به شدت نسبت به دریافت وجه غیرمتعارف از بیماران حساس است و در برخورد با این مسئله، قاطعانه عمل خواهد كرد به همین دلیل ورود به این بخش دست كم به منظور حفظ اقتدار و اعتبارتان ضرورت دارد.

کد N730216

وبگردی