آفتاب
رییس سازمان بسیج مستضعفین:

یکی از موانع شکوفایی اقتصاد فساد است

یکی از موانع شکوفایی اقتصاد فساد است

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: موضوعی که در اقتصاد مقاومتی از جنبه حقوقی حائز اهمیت است مساله مبارزه با فساد است که در حال حاضر یکی از موانع شکوفایی اقتصادی فساد محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار نقدی با حضور در همایش حقوق و اقتصاد مقاومتی گفت: 22 بهمن ضرب شست ملت ایران را به دشمنان نشان داد. امروز از دوره‌های سخت و پیچیده عبور کرده‌ایم و تلاشمان این است که کشورمان برای جوامع به بن بست رسیده بشری الگو شود.

وی ادامه داد: ولی لایه اجرایی که باید این اندیشه را پیاده کند اگر درست وارد عمل نشود این فکر به درستی پیاده نمی‌شود اولین مشکلی که پیش روی ما قرار دارد سیاست‌هایی است که جهانیان را شگفت زده کرده است و باید به قوانین تبدیل و اجرایی شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: تبدیل سیاست‌های کلی در حوزه اقتصاد مقاومتی به قوانین موضوعه که اولین خلاء قانونی ما محسوب می‌شود و کسی هم متولی آن نیست ، می‌توان گفت که آن یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی ماست.

وی افزود: مقام معظم رهبری دستوری به مجمع تشخیص مصلحت نظام به جهت نظارت بر دستگاه‌ها برای اجرایی کردن سیاست اقتصاد مقاومتی داده اند که در حال حاضر ما اجرای آن را مشاهده نمی‌کنیم. موضوع دیگری که در اقتصاد مقاومتی از جنبه حقوقی حائز اهمیت است مساله مبارزه با فساد است که یکی از موانع شکوفایی اقتصادی فساد است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: از دیدگاه من باید همین قانون موجود را با همه ضعف هایی که دارد به خوبی اجرا کنیم. بنده توفیق داشتم بزرگترین فساد اقتصادی را در زمان خودش که در دهه 70 بود به دادگاه ارائه دهم. منتها آیا گذاشته اند که این پرونده به ثمر برسد. فشارهای شدید از یک سو بر روی ضابطین و از سوی دیگر بر روی قضات باعث می شود این پرونده ها به ثمر نرسد. بررسی این گونه پرونده‌ها و قاضی آن به حمایت نیاز دارند که ما فاقد آن حمایت هستیم.

نقدی تصریح کرد: در حال حاضر این امکان فنی وجود دارد که از طریق تلفن همراه قاچاقچیان را شناسایی و دستگیر کنند اما این امر به تصمیم جدی نیازمند است. در واقع یکی از بزرگترین خیانت‌هایی که می شود به مردم کشور است سیاسی کردن پرونده های مفاسد اقتصادی است و تبدیل کردن پرونده های مفاسد اقتصادی به ابزار سیاسی است.

وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی باید شفافیت داشته باشد و گردش های مالی و ثروت‎ها باید به صورت شفاف صورت گیرد. متاسفانه هرگاه شفافیت اقتصادی داشت از مجاری قانونی حرکت می کرد تا به یک قانون تبدیل شود یک نفری از یک جایی جلوی آن را گرفت.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که یکی دیگر از مشکلات پیش روی در اقتصاد مقاومتی قوانین مانع تولید است تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی این‌که از هر چیزی که آن را در اختیار داریم به نحو احسن استفاده کنیم ولی قوانینی وجود دارد که مانع این کار می‌شوند ما هنوز قوانین ضد انحصار را نداریم. امروزه حقوق بین المللی به علاوه رسانه می تواند فشار زیادی را برای احقاق حق‌مان به روی دشمن بیاورد.

سردار نقدی در پایان بیان کرد: اگر دولت می خواهد مانع مفاسد اقتصادی شود باید شبانه روز طرح کاداستر را اجرا کند. کاداستر می تواند یک انقلابی را در تولیدات روستایی به وجود آورد.

انتهای پیام

کد N730137

وبگردی