آفتاب
در دانشگاه الزهرا(س) صورت گرفت

تاکید حداد عادل بر تاثیر زنان در اقتصاد خرد و کلان کشور

تاکید حداد عادل بر تاثیر زنان در اقتصاد خرد و کلان کشور

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش زنان در مدیریت خانواده و تاثیر آن‌ها در اقتصاد خرد و کلان کشور اظهار کرد: بسیاری از آنچه که ما امروز در اقتصاد مقاومتی دنبال می کنیم، در داخل خانواده ها و به دست زنان در مدیریت درست خانواده قابل تامین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، غلامعلی حداد عادل بعد ازظهر امروز در مراسم جشن پنجاهمین تاسیس دانشگاه الزهرا(س) با بیان اینکه سپری شدن نیم قرن عمر پر افتخار دانشگاه الزهرا(س) یک افتخار برای کشور است به روند تاسیس دانشگاه الزهرا(س) در سال 43 اشاره کرد و گفت: به خوبی به یاد دارم که در سالهای 41 و 42 زمانی که مقدمات انقلاب اسلامی آغاز شد و پانزده خرداد پدید آمد موضوع زنان یکی از مسائل مطرح در آن زمان بود و حکومت پهلوی برای اینکه واکنشی به قیام اسلامی نشان داده باشد تصمیم گرفت سرمایه گذاری ویژه برای دختران وزنان کند و در همین راستا نیز مدرسه عالی زنان را تاسیس کرد.

وی با اشاره به 14 سال فعالیت مدرسه عالی زنان در دوران قبل از انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: امروز دانشگاه الزهرا(س) نمونه ای است که نه تنها در کشور ما نظیری ندارد بلکه در کشورهای اسلامی دانشگاهی با چنین وسعت و قدمتی نمی شناسیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه الزهرا سرمایه و افتخاری بزرگ برای کشور است خاطر نشان کرد: این دانشگاه از سالهای اخیر که اساتید زن عهده دار مدیریت آن بوده‌اند، نمونه ای از توجه نظام اسلامی ما به جایگاه علمی زنان است.

حداد عادل با اشاره به دوران تبعید امام خمینی (ره) در پاریس خاطر نشان کرد: در آن دوران هنگامی که خبرنگاران خارجی نزد امام می رفتند پرسشان این بود که اگر شما و حکومتان پیروز شوید با تحصیل زنان چه می کنید؟ آن‌ها فکر می کردند با انقلاب اسلامی در دانشگاه ها و مدرسه های ما بر روی زنان بسته می‌شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین با اشاره به رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه الزهرا خاطر نشان کرد: امروز حضور رشته های فیزیک، شیمی، الهیات ، اقتصاد و دیگر رشته ها هیچ جای نگرانی ندارد اما من فکر می کنم که در دانشگاه الزهرا جای رشته مدیریت خانواده خالی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رشته ای باید وجود داشته باشد که اگر دختری پس از فراغت از تحصیل مایل بود در اداره یا دستگاهی فعالیت کند ادامه داد: باید رشته ای تحصیلی وجود داشته باشد که اگر کاری برای دختری پیدا نشد ، آن رشته تحصیلی بتواند او را در زندگی خانوادگی موفق‌تر جلوه دهد.

وی با تاکید بر اینکه وجود این رشته یک ضرورت است خاطرنشان کرد: اگر زنان ما مدیریت خانواده بدانند این موضوع تاثیرات بسیاری در اقتصاد خرد و کلان کشور می گذارد، بسیاری از آنچه که ما امروز در اقتصاد مقاومتی به دنبال آن هستیم ، در داخل خانواده ها و به دست زنان در مدیریت درست خانواده تامین شدنی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه من چندین سال است که توسعه ایجاد چنین رشته ای در دانشگاه الزهرا عنوان می‌کند اظهار کرد: من چون مسئول شورای تحول علوم انسانی هستم این قول را می دهم که به محض اینکه برنامه رشته مدیریت خانواده در شورا به دست ما برسد خارج از نوبت این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم و با آن موافقت می کنیم.

حداد عادل در پایان با بیان اینکه امیدوارم دانشگاه الزهرا(س) روز به روز غنی تر و خوشنام تر در خدمت جمهوری اسلامی موفق‌تر باشد اظهار کرد: ان شاء الله ما از این تجربه پنجاه ساله الگوگیری کنیم و بتوانیم نظیر دانشگاه الزهرا(س) را در کشور و در سیاست های علمی و آموزشی کشور پدید بیاوریم.

انتهای پیام

کد N730090

وبگردی