آفتاب
محسنی اژه‌ای مطرح کرد:

رمز عبور توقیف شد/دادگاه در حال جمع‌آوری ادله پرونده احمدی‌نژاد است

رمز عبور توقیف شد/دادگاه در حال جمع‌آوری ادله پرونده احمدی‌نژاد است

سخنگوی قوه قضاییه گفت که دادگاه رسیدگی کننده به پرونده احمدی نژاد در حال جمع‌آوری ادله است و رسیدگی به این پرونده هنوز نهایی نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت که دادگاه رسیدگی کننده به پرونده احمدی نژاد در حال جمع‌آوری ادله است و رسیدگی به این پرونده هنوز نهایی نشده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در ادامه نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، خبرنگاری از علت تاخیر در رسیدگی به پرونده خاوری سوال پرسید که محسنی اژه‌ای در این باره گفت: قبول دارم که در رابطه با پرونده 3 هزار میلیاردی مقداری تاخیر ایجاد شد که بخشی از این تاخیر ناشی از تغییر قاضی رسیدگی کننده به این پرونده بود، به طوری که اگر مسئولیت جناب آقای سراج عوض نمی‌شد اکثر قریب به اتفاق این پرونده رسیدگی شده بود.

وی گفت: قاضی‌ای که بعد از آقای سراج آمد به لحاظ نوع اتهام، صلاحیت رسیدگی در برخی موارد را نداشت و ایشان هم تغییر کردند. اما گاهی اوقات به لحاظ گرفتاری ها و حجم پرونده‌ها و کمبود قاضی در رسیدگی به پرونده‌ها تاخیر ایجاد شد. به ویژه اینکه در این پرونده یک نفر از متهمین در ایران نیست.

محسنی اژه‌ای افزود: قبول دارم که رسیدگی به این پرونده کمی طول کشید ولی حقیقت این است که ما به اندازه کافی قاضی در اختیار نداریم تا همه پرونده‌ها را در آن سطحی که انتظار داریم به طور سریع رسیدگی کنند.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین گفت که درخواست اعاده دادرسی برخی از محکومان پرونده 3 هزار میلیاردی پذیرفته شده و برخی درخواست‌های دیگر در حال بررسی است.

وی گفت: تا آنجا که می‌دانم درخواست اعاده دادرسی یکی از محکومان این پرونده پذیرفته شده است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال ایسنا درباره پرونده محمود احمدی‌نژاد، نحوه اطلاع رسانی درباره آن و اینکه در یک سال اخیر به طور کلی گفته شده پرونده او در مرحله تحقیقات مقدماتی است، گفت: من درباره این پرونده گفته ام که به لحاظ مسئولیت ایشان پرونده به دادسرا نرفته بلکه مستقیما در دادگاه مطرح شده است.

وی افزود: دادگاه در حال رسیدگی و جمع آوری ادله است و رسیدگی به پرونده هنوز نهایی نشده است.

خبرنگاری پرسید آیا توقیف نشریه رمز عبور صحت دارد و دلیل توقیف آن چیست؟ محسنی اژه‌ای گفت: توقیف نشریه صحت دارد ولی هنوز علت آن را جویا نشده‌ام.

خبرنگاری درباره پرونده پدیده شاندیز و اینکه آیا مردم در این رابطه به پولشان خواهند رسید یا خیر سوال پرسید که محسنی اژه‌ای گفت: مسئولان قضایی و اجرایی امیدوارند که ان‌شاءالله پول مردم سوخت نمی‌شود و همه تلاش مسئولین در این راستا است.

وی گفت: علت جلوگیری از تبلیغات هم این بود که افراد بیشتری سهام نخرند تا امکان سوخت شدن پول آن‌ها وجود نداشته باشد. درباره اینکه آیا این پروژه تمام می‌شود یا خیر نیز خودشان مدعی هستند که با توجه به اعتبار، توان و سرمایه‌شان می‌توانند پروژه‌شان را تمام کنند و پول مردم را پرداخت کنند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره مدیر عامل این شرکت نیز گفت که او بازداشت نشده ولی تخلفات احتمالی در حال بررسی است.

خبرنگاری با اشاره به مشکلات ناشی از پذیرش درخواست اعمال ماده 18 از محسنی اژه‌ای پرسید راهکار حل این مشکلات چیست که وی پاسخ داد: یک راه این است که ما نظارت را بیشتر کنیم و به قضات هم آموزش بیشتری بدهیم تا اصلا نیازی به اعمال ماده 18 نباشد و این کار هم در حال انجام است.

محسنی اژه‌ای گفت: طبیعی است که همه درخواست‌های اعمال ماده 18 پذیرفته نمی‌شود و در مواردی هم که این درخواست‌ها پذیرفته می‌شود احکام به راحتی متوقف نمی‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره حادثه 22 بهمن 91 قم گفت: درباره آخرین وضعیت این پرونده حضور ذهن ندارم، اما بخشی از این پرونده در دادسرای ویژه روحانیت و بخش دیگری از آن در دادگستری بود. زمانی این مطرح بود که این دو قسمت تجمیع شوند، اما نمی‌دانم در حال حاضر این پرونده در چه وضعیتی است.

به گزارش ایسنا، محسنی اژه‌ای در ابتدای نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: مردم ما بحمدلله امسال با شور و نشاط کامل در همه جای کشور در روز 22 بهمن حاضر شدند و یک بار دیگر اعتمادشان را به نظام و مسئولان اعلام کردند و به دشمنان از جمله شیطان بزرگ آمریکا نشان دادند که به هیچ وجه تسلیم فشار، زورگویی و زیاده‌خواهی آن‌ها نخواهند شد.
کد N730029

وبگردی