آفتاب
به دلایل وطن‌پرستانه؛

شهردار لندن شهروندی آمریکا را پس می‌دهد

شهردار لندن شهروندی آمریکا را پس می‌دهد

شهردار لندن با وجود اعلام این مساله که قصد ندارد نخست وزیر شود، تصمیم گرفته تا به منظور ثابت کردن تعهدش به انگلیس از حق شهروندی‌اش در آمریکا دست بکشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بوریس جانسون، شهردار لندن که در سال 1964 میلادی در نیویورک به دنیا آمده، پاسپورت انگلیس و آمریکا را دارد.

وی اخیرا به دنبال فروش خانه‌اش در شمال لندن، مالیاتی را که از جانب آمریکا برایش ارسال شده بود پرداخت کرد وگفت، این مساله کاملا نامعقول و عجیب است.

تمامی شهروندان آمریکایی حتی آن‌هایی که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند، باید به واشنگتن مالیات پرداخت کنند.

جانسون گفت، قصد دارد پاسپورت آمریکایی‌اش را به دلایل وطن پرستانه باطل کند، اما پذیرفت که این اقدام روند آسانی نخواهد داشت.

وی افزود: پاسپورت آمریکایی من تنها به خاطر تولدم در آن کشور صادر شده و باید راهی را برای حل این مساله با سفیر آمریکا در انگلیس پیدا کنم. دلیل این کارم تنها تعهد همیشگی‌ام به انگلیس است.

جانسون امیدوار است در انتخابات پارلمانی مه سال جاری میلادی به سیاست ملی انگلیس بازگردد.

در همین رابطه کارشناسان قانون اساسی هشدار می‌دهند، تابعیت دوگانه می‌تواند مشکلاتی را برای نخست ویر شدن سیاستمداران به وجود آورد.

جانسون در جریان سفر شش روزه اخیرش به بوستون، نیویورک و واشنگتن تاکید کرد که تمایلی برای رسیدن به سمت دیوید کامرون به عنوان رهبر محافظه کاران و نخست وزیر انگلیس ندارد.

انتهای پیام

کد N730013

وبگردی