آفتاب
در پی حملات کپنهاگ؛

نخست‌وزیر فرانسه: سطح هشدار همچنان بالا باقی می‌ماند

نخست‌وزیر فرانسه: سطح هشدار همچنان بالا باقی می‌ماند

نخست‌وزیر فرانسه امروز (دوشنبه) گفت که تهدید حملات شبه‌نظامیان در این کشور "بسیار بالاست" و پس از حملات در کپنهاگ تصمیم گرفته شد که تدابیر امنیتی خاص تا زمان لزوم باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسه حدود 10 هزار پرسنل نظامی برای حفاظت از مکان‌های عمومی مستقر کرده و در پی کشته شدن 17 تن در جریان حملات افراد مسلح در ژانویه هزاران تن را در بخش اطلاعاتی فرانسه استخدام کرده است.

مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه در رابطه با دو حمله در تعطیلات آخر هفته در کپنهاگ که یک کنیسه و یک نشست را هدف قرار داده بود، بر نیاز برای اقدام بلندمدت در برابر آنچه که وی "اسلام – فاشیسم" خواند، تاکید کرد.

والس در مصاحبه با رادیو آر تی ال (RTL) با اعلام طرح امنیتی برای استقرار نظامیان و پلیس در مکان‌های عمومی و در نزدیکی مراکز حساس، گفت: تا زمانی که لازم باشد و تا زمانی که تهدیدها همچنان زیاد باشد، ما این اقدامات را ادامه می‌دهیم.

از سوی دیگر پلیس فرانسه در حال بررسی مساله شکسته شدن بیش از 200 سنگ قبر در گورستان یهودیان فرانسه است و وزیر کشور فرانسه این اقدام را اقدامی نفرت‌انگیز و منزجرکننده توصیف کرد. پلیس محلی وقوع این رخداد را به عنوان صحنه جرم محصور کرده و بازرسان از استراسبورگ به محل وقوع جرم اعزام شدند.

نخست‌وزیر فرانسه با اعلام اینکه از یهودیان فرانسه می‌خواهد که همچنان در این کشور بمانند، وعده داد که با شدیدترین پاسخ حقوقی ممکن به این اقدام پاسخ خواهد داد. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که روز یکشنبه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از یهودیان اروپا خواست که به سرزمین‌های اشغالی سفر کنند.

مانوئل والس گفت: پیام من به یهودیان فرانسه این است؛ فرانسه نیز به اندازه شما آسیب دیده است و فرانسه نمی‌خواهد که شما اینجا را ترک کنید.

وی گفت که مقام‌های فرانسه بر این باورند که حملات به قبرستان یهودیان کار چند تن بوده است اما تاکنون مدرکی در این باره در دست نیست.

انتهای پیام

کد N729956

وبگردی