آفتاب

رهبران آتی فرانسه باید انگلیسی صحبت کنند

رهبران آتی فرانسه باید انگلیسی صحبت کنند

مدرسه عالی مدیریت فرانسه(ENA) که چندین رئیس‌جمهور این کشور از فارغ‌التحصیلان آن محسوب می‌شوند، آشنایی کامل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان اجباری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تلگراف، مدرسه عالی تکمیلی نخبگان و افراد سرشناس فرانسه که بیشتر پذیرای رهبران آتی این کشور است برای اولین بار فصاحت در زبان انگلیسی را از الزامات ورود به این کالج اعلام کرد.

این دستور در واقع نقطه پایانی است بر نسل‌ها "جنگ" سیاستمداران و دانشگاهیان گالیک با برتری زبان شکسپیر. به نظر می‌رسد این بار مدرسه عالی مدیریت فرانسه در استراسبورگ اعتراف کرده که انگلیسی یک ابزار ضروری است.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری کنونی و ژاک شیراک، رئیس‌جمهوری پیشین فرانسه از جمله فارغ‌التحصیلان این مدرسه هستند.

ژاک شیراک در سال 2006 میلادی متعهد شد تا مانع گسترش زبان انگلیسی در سراسر جهان و به ویژه در کشور خودش شود. وی با خروج از یکی از نشست‌های اتحادیه اروپا به دلیل صحبت کردن رهبران تجاری فرانسه به زبان انگلیسی گفت: ما برای دفاع از زبان خودمان مبارزه می‌کنیم. من واقعاً از اینکه یک فرانسوی به زبان انگلیس اظهارات خود را مطرح می‌کند، تعجب کردم.

نیکولا سارکوزی، جانشین ژاک شیراک هنگامی که به ریاست‌جمهوری رسید تنها چند کلمه به انگلیسی صحبت کرد و هر کجا که با یک به اصطلاح "انگلو- ساکسون" دیدار داشت، باید یک مترجم همراهش می‌رفت.

اولاند نیز علی‌رغم آنکه در جوانی به انگیس سفر کرده، از توانایی محدودی برای صحبت به زبان انگلیسی برخوردار است.

مدیرمدرسه عالی مدیریت فرانسه می‌گوید: بسیار مهم است که دانش‌آموزان دایره لغات فرانسوی خود را که منسوخ و خشک و رسمی هستند، اصلاح کنند.

انتهای پیام

کد N729544

وبگردی