آفتاب

پارلمان کره‌جنوبی گزینه پیشنهادی برای سمت نخست‌وزیری را تایید کرد

پارلمان کره‌جنوبی گزینه پیشنهادی برای سمت نخست‌وزیری را تایید کرد

مجلس تحت کنترل حزب حاکم کره‌جنوبی امروز (دوشنبه) گزینه رئیس‌جمهوری این کشور را به‌رغم سوالات بسیار برای تصدی پست نخست‌وزیری تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پی کشمکش سیاسی بسیار بر سر گزینه مورد نظر "پارک گئون های"، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی و اینکه آیا وی برای تصدی دومین شغل عالی‌رتبه در این کشور صلاحیت دارد یا خیر، سرانجام "لی وان کو" به عنوان نخست‌وزیر تایید شد.

مجلس ملی کره‌جنوبی با 148 رای موافق در برابر 128 رای مخالف، "لی وان کو" را تایید کرد. طبق گفته مقام‌های پارلمانی، پنج تن از قانونگذاران رای ممتنع دادند.

چونگ هونگ – ون، نخست‌وزیر در حال کناره‌گیری کره‌جنوبی اندکی پس از غرق شدن کشتی‌ در اواخر آوریل سال گذشته که بیش از 300 کشته بر جای گذاشت، از مقام خود استعفا داد و مسوولیت این فاجعه را پذیرفت. پس از وی دو گزینه از سوی رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به پارلمان معرفی شد که نتوانستند نظر قانونگذاران را جلب کنند و دلیل آن عمدتا عملکرد گذشته آنها بود و همین منجر شد تا چونگ هونگ‌ - ون به‌رغم استعفا همچنان نخست‌وزیر بماند.

لی وان کو یکی از قانونگذاران ارشد حزب حاکم است که با اتهام‌های گسترده‌ای از جمله سرقت ادبی، جعل سند با همدستی یکی از پسرانش و تصرف غیر قانونی ملک و سایر موارد در رابطه با رفتارهای سوال‌برانگیز گذشته‌اش مواجه است. آنچه موجب حساسیت قانونگذاران شده بود، انتشار یکی از مکالمات اخیر وی در جمع‌ روزنامه‌نگاران بود. این مقام کره‌ای در آنجا گفته بود که نفوذ زیادی بر شرکت‌های رسانه‌ای خصوصی دارد و وی می‌تواند به آنها بگوید که مقالات انتقادی بنویسند و با روزنامه‌نگارانی که مورد علاقه وی نیستند، نامناسب برخورد کنند.

انتهای پیام

کد N729492

وبگردی