آفتاب
در جمع خبرنگاران

یونسی: سکوت شورای همکاری خلیج فارس در قبال وقایع بحرین رد نهضت مردمی این کشور است

یونسی: سکوت شورای همکاری خلیج فارس در قبال وقایع بحرین رد نهضت مردمی این کشور است

دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی گفت: شورای همکاری خلیج فارس با سکوت در قبال وقایع بحرین فقط از خود حفاظت می‌کند و نمی‌تواند برای دولت بحرین کاری انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی در حاشیه سمینار توهین به مقدسات دینی از منظر اسلام و حقوق بین‌الملل در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا در رابطه با سکوت شورای همکاری خلیج فارس در قبال وقایع بحرین و موضع‌گیری‌های اخیر آنها در رابطه با وقایع یمن گفت: سکوت شورای همکاری خلیج فارس در قبال وقایع بحرین در حقیقت حمایت از حکومت استبدادی این کشور و رد نهضت مردمی در بحرین است.

وی تاکید کرد: مشکل کشورهای منطقه که در بحرین و یمن هم شاهد آن هستیم این است که مردم علیه استبداد حاکم قیام می‌کنند و این باعث نگرانی سایر کشورها می‌شود که از قیام مردم خود نگران هستند و درواقع حکومت‌های استبدادی می‌ترسند که مجبور شوند عرصه را به نفع مردم خالی کنند و در واقع شورای همکاری خلیج فارس نیز با سکوت خود فقط از خود حفاظت می‌کند و نمی‌تواند برای دولت بحرین کاری انجام دهد.

یونسی خاطر نشان کرد: در مورد یمن نیز باید بگویم که شورای همکاری خلیج فارس باید به مقابله با القاعده بپردازد نه حوثی‌ها زیرا حوثی ها خواهان همکاری با مردم عرب منطقه هستند و با قدرت گرفتنشان با گروههای افراط گرا مقابله خواهند کرد. ولی القاعده در صورت ظهور پررنگ‌تر در منطقه همه کشورها به ویژه کشورهای عرب را با مشکلات بسیار جدی مواجه می‌کند .

انتهای پیام

کد N729428

وبگردی