آفتاب
لحظاتی پیش؛

معاون اول رییس جمهور وارد عراق شد

معاون اول رییس جمهور وارد عراق شد

معاون اول رییس جمهور در گام نخست از برنامه های سفر خود، قرار است پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر عراق و انجام ملاقات خصوصی با وی، در کمیسیون عالی مشترک ایران و عراق و سپس در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری و انجام مصاحبه مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر عراق شرکت کند.

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران به منظور رایزنی و تبادل دیدگاهها با مسئولین بلندپایه عراق و نیز توسعه و تعمیق روابط دوجانبه، دقایقی پیش وارد بغداد شد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری که در رأس یک هیات بلند پایه سیاسی- اقتصادی به کشور عراق سفر کرده است، پیش از ظهر امروز(دوشنبه)، پس از ورود به فرودگاه بین المللی بغداد، از سوی برخی مقامات عراقی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

قرار است تا ساعتی دیگر در کاخ نخست وزیری عراق، مراسم استقبال رسمی حیدر العبادی نخست وزیر این کشور از معاون اول رییس جمهور کشورمان برگزار شود.

سفر سه روزه جهانگیری به عراق به دعوت رسمی حیدر العبادی نخست وزیر این کشور و در پاسخ به نخستین سفر رسمی وی به تهران که در مهر ماه سال جاری انجام شد، صورت می‌گیرد.

وزرای صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون رییس جمهور در امور مجلس، رییس سازمان حج و زیارت، رییس سازمان ملی استاندارد، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق و امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در این سفر معاون اول رییس جمهور را همراهی می‌کنند.

معاون اول رییس جمهور کشورمان در گام نخست از برنامه های سفر خود، قرار است پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر عراق و انجام ملاقات خصوصی با وی، در کمیسیون عالی مشترک ایران و عراق و سپس در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری و انجام مصاحبه مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر عراق شرکت کند.

جهانگیری سپس با رییس مجلس عراق دیدار و با وی در خصوص گسترش روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو خواهد کرد.

زیارت حرمین شریفین امام موسى کاظم و امام محمّد تقى علیهما السّلام در کاظمین پایان بخش برنامه های روز نخست معاون اول رییس جمهور به عراق خواهد بود.

جهانگیری همچنین صبح سه شنبه در دومین روز از سفر به کشور عراق، پس از بازدید از نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در عراق و دیدار با تجار ایرانی و عراقی، با رییس جمهور و رییس مجلس اعلای عراق نیز دیدار خواهد کرد و سپس به کربلای معلی عزیمت و حرم مطهر سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل العباس(ع) را زیارت خواهد کرد.

عزیمت به شهر نجف اشرف و زیارت حرم مطهر و نورانی امام اول شیعیان حضرت امیرالمونین علی(ع) و ملاقات با حضرت آیت الله العظمی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق و نیز دیدار با برخی مراجع تقلید عراق در شهر نجف، از جمله برنامه های روز سوم(چهارشنبه) سفر معاون اول رییس جمهور به کشور عراق است.

جهانگیری عصر چهارشنبه پس از حضور در شهر کوفه و بازدید از مساجد کوفه و سهله، از فرودگاه بین المللی نجف، عراق را به مقصد پایتخت کشورمان ترک خواهد کرد.

کد N729414

وبگردی