آفتاب
رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند

محدودیت همکاری آمریکا ورژیم صهیونیستی درخصوص مذاکرات هسته‌ای

محدودیت همکاری آمریکا ورژیم صهیونیستی درخصوص مذاکرات هسته‌ای

روزنامه هاآرتص به نقل از منابع آگاه گزارش داد: دولت آمریکا تصمیم گرفته است ارائه اطلاعات به اسرائیل را درباره روند مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 محدود کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه هاآرتص در این باره نوشت: آمریکایی‌ها به دلیل ترس از اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از اطلاعات مربوط به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی سوء استفاده و از آنها در جهت تضعیف مذاکرات استفاده کند ارائه اطلاعات به اسرائیلی‌ها را محدود می‌کنند.

کاخ سفید در نتیجه بروز تنش‌های اخیر میان آمریکا و اسرائیل تصمیم گرفته است حجم و کیفیت اطلاعاتی که درباره مذاکرات هسته‌ای در اختیار مقامات اسرائیلی قرار می‌داد را محدود کند.

همچنین شبکه دو رژیم صهیونیستی روز یکشنبه طی گزارشی اعلام کرد: آمریکا در واکنش به تصمیم نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره تصمیم گرفته است همکاری خود با اسرائیل درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را کمتر کند.

این شبکه صهیونیستی افزود: کاخ سفید در این راستا گزارشات مربوط به روند مذاکرات هسته‌ای را در اختیار اسرائیل قرار نخواهد داد.

بنیامین نتانیاهو قرار است روز سوم مارس به دعوت رییس کنگره و سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن در کنگره آمریکا علیه مذاکرات هسته‌ای سخنرانی کند. این تصمیم واکنش‌های زیادی را در میان دموکرات‌ها و دولت آمریکا برانگیخته است.

دموکرات‌ها معتقدند که دعوت از نتانیاهو بدون هماهنگی با دولت انجام شده است. همچنین کاخ سفید اعلام کرده است از آنجایی که این سخنرانی فاصله کمی تا انتخابات اسرائیل دارد باراک اوباما در سفر قریب‌الوقوع نتانیاهو به واشنگتن با وی دیدار نخواهد داشت.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این خبر رسانه‌های صهیونیستی، گفت: رایزنی‌های آمریکا با اسرائیل در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران ادامه دارد و سیاست‌های واشنگتن در این باره تغییری نکرده است.

این مقام آمریکایی افزود: وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه با وزیر اطلاعات و امور استراتژیک اسرائیل در مونیخ دیدار کردند و مقامات آمریکا و اسرائیل هفته جاری نیز با یکدیگر دیدار خواهند داشت.

انتهای پیام

کد N729231

وبگردی