آفتاب

گرجستان سفیر اوکراین را احضار کرد

گرجستان سفیر اوکراین را احضار کرد

در پی انتصاب رئیس جمهوری سابق گرجستان به عنوان معاون پوروشنکو، سفیر اوکراین در گرجستان از سوی وزارت امور خارجه گرجستان احضار شد تا توضیح دهد که چرا میخائیل ساکاشویلی با وجود مواجهه با جرایم جنایی در چنین سمتی منصوب شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پی انتصاب میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهوری سابق گرجستان به عنوان معاون پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین، واسیلی تسیبنکو، سفیر اوکراین در گرجستان از سوی وزارت امور خارجه گرجستان احضار شد.

یکی از مقام‌های وزارت خارجه گرجستان با بیان اینکه انتظار می‌رود سفیر اوکراین در گرجستان به توضیح این انتصاب بپردازد، گفت، جلسه‌ای در محل وزارت خارجه برگزار می‌شود و سفیر اوکراین در این باره پاسخ می‌دهد. رسانه‌های محلی نیز اعلام کردند، میخائیل اوکلبا، سفیر گرجستان در اوکراین نیز در این جلسه حضور خواهد داشت.

ساکاشویلی چند روز پس از مراسم تحلیف جورجی مارگولاشویلی، رئیس جمهوری جدید گرجستان در نوامبر 2013، این کشور را ترک کرد. دفتر دادستانی گرجستان ساکاشویلی را به صورت غیابی به ارتکاب چندین فقره جرایم جنایی از جمله سو‌ءاستفاده از قدرت و سوءمدیریت در مصرف بودجه دولتی محکوم کرده است.

دولت اوکراین پیشتر تعدادی از مقام‌های سابق گرجستان را از حزب جنبش متحد ملی که زمانی ریاستش را ساکاشویلی بر عهده داشت، منصوب کرده است. اکا زگولادزه که زمانی وزیر بهداشت و درمان دوران ریاست جمهوری ساکاشویلی بود، اخیرا به عنوان معاون وزیر کشور اوکراین انتخاب شده است.

انتهای پیام

کد N729178

وبگردی