آفتاب

جلیلی: توافق خوب توافقی است که حداکثر منافع ملی‌مان را تامین کند

جلیلی: توافق خوب توافقی است که حداکثر منافع ملی‌مان را تامین کند

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس اظهار کرد: قطعا یک توافق خوب با غربی ها توافقی است که تامین کننده‌ی حداکثر منافع ملی برای جمهوری اسلامی باشد.

اسماعیل جلیلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره پشتیبانی جدی از تیم مذاکره کننده داشته و جهت دهی به تیم مذاکره کننده را در جهت دستیابی به حداکثر منافع برای نظام جمهوری اسلامی مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی افزود: قطعا یک توافق خوب توافقی است که تامین کننده این منافع ملی باشد و آینده‌ی مذاکرات هم باید به این سمت پیش برود واین چیزی است که از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

جلیلی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند توافق هسته‌ای باید یک مرحله‌ای باشد این بدان معناست که بازیگران اصی مذاکرات نباید بتوانند از فاصله‌ی مرحله اول و مرحله دوم برای فشار به جمهوری اسلامی استفاده کنند، در واقع تدبیر مقام معظم رهبری یک دوراندیشی و پیشگیری از بازیهای سیاسی گروه 1+5 بخصوص آمریکایی‌ها در عرصه‌ی بین‌المللی بوده است.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس تصریح کرد: آنچه ایشان برآن تاکید دارند این است که ما باید در یک مرحله هم توافق کلی و هم جزییات را نهایی کنیم و اگر قرار است توافقی صورت گیرد در همان مرحله اول مشخص شود نه این که برد سیاسی در قالب توافق سیاسی حاصل شود و بعد جزییات آنقدر به طول بیانجامد که منافعی که جمهوری اسلامی به دنبال آن است از دست برود.

وی در پایان تاکید کرد:این دور اندیشی مقام معظم رهبری اثرگذاری درستی بر روند مذاکرات خواهد داشت و می‌تواند راهبرد جدی برای تیم مذاکره کننده ایرانی باشد و شرایط آینده مذاکرات را به همین شکل رقم بزند.

انتهای پیام

کد N729150

وبگردی