آفتاب

ریاض "اقدام تروریستی فجیع" علیه سه مسلمان آمریکایی را محکوم کرد

ریاض "اقدام تروریستی فجیع" علیه سه مسلمان آمریکایی را محکوم کرد

عربستان با محکوم کردن قتل سه مسلمان آمریکایی آن را یک اقدام تروریستی فجیع خواند و خواستار پایان یافتن به چنین اقدامات تحریک‌آمیزی علیه مسلمانان شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در بیانیه دولت ریاض که توسط آژانس خبری رسمی عربستان منتشر شد، همچنین حملات تروریستی اخیر در دانمارک و کشته شدن دو تن به عنوان یک اقدام تروریستی محکوم شده است.

در همین حال، هزاران تن در دوحه، پایتخت قطر در همبستگی با خانواده قربانیان سه دانشجوی کشته شده آمریکایی در ایالت کارولینای شمالی دست به راهپیمایی زدند و خواستار حفاظت از جان ده‌ها هزار جوان مسلمان در آمریکا در مقابل جنایات تحریک‌آمیز و منزجرانه شدند.

در جریان تیراندازی یک مرد 46 ساله در ایالت کارولینای شمالی، سه جوان مسلمان کشته شدند. خانواده این قربانیان اعلام کردند که همگی آنها از فاصله نزدیک و از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند؛ اگرچه پلیس نمی‌گوید این سه تن دقیقا چگونه کشته شدند.

الازهر، مستقر در قاهره نگرانی خود را بابت این قتل‌ها اعلام کرده و گفت که این کشتارها ناشی از اسلام‌هراسی و نژادپرستی است.

سازمان همکاری اسلامی نیز اعلام کرد، این قتل‌ها نگرانی بین‌المللی را درباره اقدامات ضداسلامی و اسلام‌هراسی در آمریکا افزایش داده است.

انتهای پیام

کد N729128

وبگردی