آفتاب

جلسه ششم مذاکرات حزب‌الله و المستقبل چهارشنبه برگزار می‌شود

جلسه ششم مذاکرات حزب‌الله و المستقبل چهارشنبه برگزار می‌شود

در حالی که قرار است جلسه ششم مذاکرات حزب‌الله و جریان المستقبل روز چهارشنبه برگزار شود، منابع آگاه پرداختن دو طرف به پرونده ریاست‌جمهوری در این جلسه را بعید ندانسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، جلسه ششم مذاکرات حزب‌الله و جریان المستقبل در شرایطی برگزار می‌شود که برای اولین بار سعد حریری، رهبر این جریان و نخست‌وزیر سابق لبنان همزمان با مذاکرات در لبنان حضور دارد.

پیش‌بینی می‌شود این جلسه به دلیل سخنرانی سعد حریری در مراسم بزرگداشت در دهمین سالروز ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر فقید لبنان که در آن تاکید کرده مذاکرات با حزب‌الله یک ضرورت است، جلسه‌ای مهم‌تر و جدی‌تر باشد. دبیرکل حزب الله نیز پیشتر بر این موضوع تاکید کرده بود.

در جلسات پیشین، دو طرف درخصوص کاهش تنش‌ها و اختلافات مذهبی و اجرای طرح امنیتی مشترک در لبنان بحث و گفت‌وگو کردند. جلسه پنجم این مذاکرات نیز جدی‌تر و مثبت‌تر برگزار شده بود. همچنین منابعی در گروه 14 مارس لبنان پرداختن دو طرف به مساله انتخابات ریاست جمهوری را بعید ندانستند.

موضوع انتخاب رئیس جمهور در لبنان یکی از بحث برانگیزترین مسائل در این کشور چند قومیتی است. گروه‌های مختلف لبنانی چند ماه است که نتوانسته‌اند بر سر انتخاب رئیس جمهور به توافق برسند.

انتهای پیام

کد N729098

وبگردی