آفتاب

خاخام ارشد دانمارک: از نتانیاهو مایوس شدم

خاخام ارشد دانمارک: از نتانیاهو مایوس شدم

خاخام ارشد دانمارک از نتانیاهو به دلیل سوءاستفاده از حادثه کپنهاگ و دعوت از یهودیان برای مهاجرت به اسرائیل به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، یعیر ملخور، خاخام ارشد دانمارک گفت: از اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که در آن ضمن ابراز تاسف و همدردی با دانمارک به خاطر حملات اخیر، خواستار مهاجرت یهودیان به اسرائیل شد، بسیار ناامید و مایوس شدم.

سحرگاه یکشنبه یک مهاجم مسلح، یکی از نگهبانان یهود کنیسه اصلی کپنهاگ را به قتل رساند که این قتل به دنبال رویدادی بود که چند ساعت پیشتر در یک کافه رخ داد.

نتانیاهو در نشست کابینه برای تصویب یک برنامه 30 میلیون پوندی برای جذب مهاجران یهود از فرانسه، بلژیک و اوکراین گفت: ما به یهودیان می‌گوییم که اسرائیل خانه شما است. ما در حال آمادگی و خواستار جذب مهاجرت گسترده یهودیان از اروپا هستیم. می‌خواهم به تمامی یهودیان اروپا و تمامی یهودیان سراسر جهان بگویم که اسرائیل خانه تمامی یهودیان است و اسرائیل با آغوش باز منتظر شما است.

خاخام ملخور در پاسخ به این اظهارات گفت: ترور دلیلی برای نقل مکان به اسرائیل نیست.

نتانیاهو ماه گذشته میلادی نیز به دنبال کشته شدن 17 تن به دست افراط‌گرایان در پاریس، درخواست مشابهی را مطرح کرده بود.

این مساله از سوی رهبران یهود اروپا و چندین تن از مفسران اسرائیلی مورد انتقاد قرار گرفت که اظهارات نتانیاهو را مبنی بر اینکه یهودیان کمتری در اسرائیل نسبت به یهودیان اروپا در پی اقدامات تروریستی کشته می‌شوند، به سخره گرفتند.

انتهای پیام

کد N729097

وبگردی