آفتاب

نعیم قاسم: کسی نمی‌واند مقاومت را به جنگ تهدید کند

نعیم قاسم: کسی نمی‌واند مقاومت را به جنگ تهدید کند

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه کسی نمی‌تواند این حزب را به جنگ تهدید کند گفت: مذاکرات حزب‌الله و جریان المستقبل اقدام مناسبی برای مقابله با مشکلات و چالش‌های موجود است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المنار، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی در شهرک "جیشبت" که به مناسبت گرامیداشت "رهبران شیهد مقاومت" برگزار شده بود گفت: ما در زمان مقاومت و پیروزی قرار داریم و دیگر در زمان شکست و تسلیم به سر نمی‌بریم. همچنین در زمانی نیستیم که دیگران تصمیماتشان را به ما دیکته کنند.

وی تاکید کرد: مقاومت تنها راهکار برای آزادسازی و حفظ آینده در سایه مشکلات کنونی است. ما تصمیم گرفته‌ایم که هیچ گاه تسلیم نشویم و همواره به دفاع از مردم و کشور خود بپردازیم و نمی‌گذاریم کسی ما را به جنگ تهدید کند.

قاسم خاطرنشان کرد: حزب‌الله هیچ ارتباطی با درگیری در لبنان یا دیگر نقاط جهان ندارد. همگان دیدند چگونه القاعده با دیگر گروه‌ها از جمله النصره و داعش و با حمایت برخی کشورها، به خطر واقعی برای منطقه و از جمله لبنان تبدیل شده‌اند.

وی تصریح کرد: ضربه زدن به طرح تکفیری‌ها بخشی از طرح مقاومت است، ائتلاف ضد داعش چگونه حق دارد دست به حمله علیه تروریست‌ها بزند اما ما حق نداریم با پدیده ترویسم مقابله کنیم.

قاسم گفت: حزب الله از همگان در جنگ علیه تروریسم پیشی گرفته است اما تمامی طرف‌ها ما را به دلیل این اقدام سرزنش می‌کنند. جهان در حال حاضر بهای اشتباهات خود را می‌پردازد.

وی در خصوص رخدادهای قنیطره در جولان سوریه نیز گفت: اسرائیل از نتایج این جنگ می‌ترسد چرا که مقاومت تقویت شده است.

نعیم قاسم درباره اوضاع داخلی لبنان تاکید کرد: حزب الله اقدامات زیادی برای حفظ ثبات امنیتی و سیاسی لبنان اتخاذ کرده اما چیزی از دولت نخواست چرا که همکاری و هماهنگی دولت و مقاومت در چارچوب موازنه سه گانه ارتش، مردم و مقاومت است.

وی تاکید کرد: ما دولت وحدت ملی را برای حمایت کشورمان برگزیدیم و برای تشکیل این دولت ماه‌ها صبر کردیم پس اکنون نباید زمان را از دست بدهیم و باید طرف‌های مختلف را به انتخاب رئیس جمهوری قوی ترغیب کنیم. ما خواهان انتخاب رئیس جمهوری قدرتمند برای لبنان هستیم.

قاسم در خصوص مذاکرات میان حزب الله و المستقبل نیز گفت: ما با اراده خود این مذاکرات را انتخاب کردیم و معتقدیم که این مذاکرات اقدام مناسبی برای مقابله با چالش‌ها و مشکلات کنونی است و به این مذاکرات ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

کد N729014

وبگردی