آفتاب

معاون اول روحانی به عراق رفت

معاون اول روحانی به عراق رفت

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار با مقامات بلند‌پایه عراق و تعمیق و گسترش مناسبات دو کشور، دقایقی پیش عازم بغداد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین اسحاق جهانگیری صبح امروز(دوشنبه) پس از گفتگویی کوتاه با خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد و تشریح اهداف سفر سه روزه خود به عراق، در صدر یک هیات عالی رتبه سیاسی-اقتصادی تهران را به مقصد بغداد ترک کرد.

وزرای امور صنعت، معدن و تجارت، اموراقتصادی و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون رییس جمهور در امور مجلس، رییس سازمان حج و زیارت، رییس سازمان ملی استاندارد، دبیر هیات دولت ، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق و امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در این سفر دکتر جهانگیری را همراهی می کنند.
سفر دکتر جهانگیری به عراق به دعوت رسمی حیدر العبادی نخست وزیر این کشور و در پاسخ به سفر وی در مهر ماه سال جاری به تهران صورت می گیرد.
معاون اول رییس جمهور قرار است در این سفر با رییس جمهور، نخست وزیر، رییس مجلس و رییس مجلس اعلای قرار دیدار و گفتگو کند.
شرکت در کمیسیون عالی مشترک ایران و عراق، بحث و تبادل نظر با مقامات عراقی درباره لزوم مشارکت و همکاری دو کشور برای حل پدیده ریزگردها و جلوگیری از پیامدها و خسارات زیانبار زیست محیطی ناشی از آن ، مراسم امضای چندتوافقنامه و یادداشت تفاهم همکاری و انجام مصاحبه مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر عراق، بازدید از نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در عراق و دیدار با تجار ایرانی و عراقی از دیگر برنامه های دکتر جهانگیری در این سفر خواهد بود.

 


23231

 

کد N728899

وبگردی